19 september 2009

Friday late night

Har gått på o jobbat nu igen, första natten efter 10 lediga dagar...

Dagen har varit på ett dåligt humör. Ja, dagen, inte jag. Ljug - jag har varit skitsur. Och även om jag åt två digestivekex i protest (mot?) så har jag ändå skött dagen fint.

Gröt till frukost - 90 minuters promenad - soppa och 1 macka till lunch - städade på extraknäcket - lagade middag med älsklingen och nu är jag på jobb. Till middag blev det Pestodinkel med lax. Jag hittade det här receptet i Ica Buffé men modifierade det lite; här är min variant;

2 portioner hel dinkel
1/2 dl pesto
1dl soltorkade tomater
1 liten rödlök
2 avokado
½ dl urkärnade oliver
ruccola
2 bitar lax à ca 125 g
broccoli

Laxen åkte in i ugnen med lite salt och peppar på bara. Kokt dinkel blandades med pesto som sen blandades med allt det andra. Hepp! Supersupergott och något vi definitivt kommer göra om! Ja, jag la till lite kokt broccoli så att jag var säker på att bli riktigt mätt så att jag inte ska småäta nu under natten. Ingick inte i receptet men gillar man broccoli så gör man =) Ja, lite pointsdyrt eftersom vi älskar avokado och tog 2 (1 enligt recept) men det är nyttiga points så det får gå ändå (blev kanske 10-11 idag men 8 om man bara tar 1 avokado) och jag åt ju en nollpoints-soppa till lunch.

Summa points för dagen, kanske 22? Är fortfarande jättemätt och kommer inte äta nåt inatt. Det är de där digestivekexen som ställt till det den här dagen. Jaja.

Ni undrar varför jag väger mig varje dag... Ja, ni som hängt med i bloggen vet att jag har funderar på det innan också (läs här) men precis som innan är det ett kontrollbehov och en nyfikenhet som driver mig. Det är dumt, jag vet, för det kan göra eller förstöra mig dag men jag vill veta hur dagen innan påverkat min kropp, går för mig, om jag behöver lägga på en rem eller om det rullar på. Oftast bara det förstnämnda...

Men okej. Jag ska ge det en chans! Väger mig imorgon bitti (reggar veckans vikt) och sen inte förrän nästa fredag. O boy... det kommer bli tufft men jag ska minsann ge det ett försök!

2 kommentarer:

  1. Låter bra! Att väga sig varje dag är som att be om dåligt humör... Iallafall hemma hos mig ;) Och vet du vad? Jag kunde inte hålla mig på IKEA häromdagen, så det fick åka hem en våg till mig också. Shit, efter så många år utan egen våg, och så ska man ju som du försöka låta bli att väga sig varje dag... Puh. Heja oss, helt enkelt! Stor kram på duktiga dig!

    SvaraRadera
  2. läste din länk till tidigare inlägg och förstår nu varför du beslöt att väga dig varje dag, men jag tänkte mest på mig själv i tidigare komentar...just det där att man blir så ARG när man hållit sig till pointsen och skitvågen visar ingen förändring...risken är att man åker dit och bara "orkar inte" och så om man bara väntat och vägt sig så hade det planat ut viktmässigt...Men du ska välja det som känns bäst för dig! om du vill pröva att hålla igen vägningen en vecka trts att det är så tufft för dig ska jag komma och heja på dig! =) nu ska jag kika på dina andra inlägg :)

    SvaraRadera