05 september 2009

Dag 6 var en lördag...

och lördag är ju ändå lördag!!

Frukost - gröt (2,5)

Träning - 1 timme step. Svetto! 1 träningspoäng

Lunch - nybakat lantbröd (åååh vad gott och vad svårt att begrändsa sig!!!) 4 skivor med lite smör, lite ost, lite sockerfri marmelad (9p)

Middag - tacos; 2 tortillabröd 4p, nötfärs 4p, grönsaker, guacamole 1,5p

Bio - popcorn och 3 lysemelk chokladbitar av pojkvännen 4?

Ja, det blev ju på tok för mycket - lite drygt 25 points kanske. Inte bra. Men det känns nog ok ändå - man får ju spara 12 points i veckan (det är väl fortfarande så ni som vet??) och jag har inte överstigit en enda gång på hela veckan (snarare tvärt om). Plus att det ju handlar om livstilsförändring = jag fyllde tortillabröden med massa grönsaker o mindre kött och på bion var jag verkligen supersugen på popcorn och köpte inget godis, bad pojkvännen ta lite extra lysemelk till mig men jag åt bara 3, delade popcornen med honom också. Om jag jämför med tidigare beteende så är det en klar förbättring och det är bra! =) Så klart på plus idag men det reder vi snart upp igen. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar