28 september 2009

Back to reality

Tack för era fina kommentarer! De både värmer och peppar!

Jag har haft en helt underbar helg. Känner mig som en fnissig förälskad tonåring =) Vi har haft sån kvalitetstid - badat bubbelbad, druckit skumpa, ätit en himla massa goda saker och pratat, myst, pratat, myst, pratat, myst... Hur härligt som helst! Stros, shopping, mys, skaldjursrestaurang och drinkar på lördagen och igår löjlade vi oss på Liseberg hela dagen, perfekt dag - lite gråmulet men varmt och NOLL köer! Toktrötta på tåget hem igår men nöjda och glada.

Okej - och maten!!
Lördag. Tåget upp - smarrig frulle! Som vi sen stod oss på hela dagen när vi gick på stan o shoppade lite. Vi besökte saluhallen och köpte 3 goda ostar och 2 sorters parma/salami samt kex och lite nötter som vi avnjöt med skumpa. På kvällen sen åt vi skaldjur - räkor, musslor, havskräftor, hummer och kungskrabba. Krabban serverades i form av ett (1!!) ben, helt enormt, med saftigt köttigt kött som utklassade hummern totalt. Nog det godaste jag någonsin ätit när det kommer till skaldjur! Och ja, bröd och såser då. En del vin och några drinkar.
Söndag - hotellfrulle. Mjae, jag hade högre förväntningar eftersom hotellet är sprillans nytt, feng shui certifierat och så himla hypat. Men nä, det var "det vanliga", varken mer eller mindre. Dvs inga pannkakor/våfflor och inga croissanter - vilket väl är bra haha. Mätt blev man ju, så utöver en Ben&Jerrys hot fudge sunday (mums!!!!) på Liseberg åt vi ingenting förrän på tåget hem, då blev det Burger King mat (Crispy chicken såklart) och sen choklad och lite nötter...

Både lörd & sönd över 13 000 steg och som sagt inga maffiga måltider, dock en himla massa onyttigt - för att inte tala om de flytande kalorierna. Alla ni vv:are där ute vet ju när jag säger att jag började båda dagarna med 1 liter äpplejuice...

Vågen idag 79,1 = 1,4 plus. Väntade mig 2kg så det får räknas som ok. Har haft en bra dag idag förutom att jag hade NOLL energi för träning och eftersom jag skulle jobba nu inatt så skippade jag det. Kanske helt tvärtom man borde ha gjort men det får gå ändå.

Ja, för att summera så är jag helnöjd med helgen, kände mig fin för min älskling och mådde bara så himla bra! =) Hoppas ni också hade en bra helg!

4 kommentarer:

  1. Måste erkänna att jag är lite avis på er underbara helg! Låter verkligen TOKMYSIGT! Och det är garanterat något jag o sambon oxå skulle behöva/vilja! Bara en natt på ett hotell utan barnen skulle jag vara supernöjd med! (Missförstå nu inte, älskar självklart mina sessor!) Bara få rå om varandra! Åhhhhh! Som sagt lite avis är jag allt!
    Men glad för er skull! Härligt att få komma iväg o njuta så!

    Härligt oxå att vågen inte jävlas allt för mkt med dej! 6 hekto mindre än du förväntade dej o trodde! Får väl ses som väldigt positivt!

    Och du är ju bra på detta, du kommer igen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag bara tänker tillbaka på min och min älsklings helg i göteborg när jag läser om eran... Man borde ta sig fler sådana "fly undan vardagen tillsammans helger". Kanske inte ur viktkontot perspektivet men absolut ur måbrakontot perspektivet ;)
    men det bästa med viktväktarna är ju att man alltid kan börja om, hur många gånger som helst :D
    och ang. juicen...jag tycker det är så dumt att det ska vara points på det...det är ju toppen med juice till frukost.
    och ang. viktökningen så tror jag du kommer greja att plana ut det igen om ett par dagar!
    hej o hå, kämpa på! :D

    SvaraRadera
  3. SV: Jag jobbar som tidningsbud! Dudå?

    SvaraRadera
  4. Låter väldigt härligt. Visst är det bra att kunna unna sig någon sådan här helg då och då, det är mer värt än någonting annat. Det är liksom bubble och kraft i kroppen också. Dessa kilon tror jag kommer att försvinna väldigt snabbt från dig eftersom det inte är så länge som de suttit där så ansträng dig nu igen så är de borta tills nästa vecka
    Kram Lotta

    SvaraRadera