30 september 2009

Ettårsdagen!

Idag är det precis ett år sen jag och älsklingen var på vår första dejt! Och tänk... sedan dess har det varit han och jag. Tiden har gått så himla fort, vi har hunnit med en hel del under det här året. Samtidigt känner vi redan varandra så väl, känns som att det alltid varit vi... Jag har aldrig haft det bättre =)

Vi firade egentligen vår årsdag när vi var i Göteborg i helgen, lyxade till det lite extra där. Men det är ju ändå årsdagen idag och lite måste vi ju fira!

Så när jag vaknade i eftermiddags pös jag iväg för att köpa lite gott till oss =) Det blev ett stop på Delikatessen där den trevliga killen bakom disken lät mig smaka en massa gott och plockade ihop lite ostar, kallskuret & oliver till mig (vi är tokiga i småplockmat båda två så det passade perfekt!). En sväng in om systemet och inköp av rosé-skumpa också. Detta mumsade vi på före maten.
Sen kokte jag musslor (ännu en av våra absoluta favoriter!) med lök, vitlök, chili och vitt vin, serveras med klippt bladpersilja och äts med med surdegsbröd, aioli och hovmästarsås - åååh så gott!!!!
Och till efterrätt - chokladfondue! 70% choklad, jordgubbar, kiwi, mango och ananas. Mums!!
Älsklingen ligger och sover, han ska ju upp och jobba och jag har vänt på dygnet lite, men ska också snart krypa ner. En jättebra årsdag det här =)

2 kommentarer:

  1. ÄLSKAR din header. Supersnygg. Grattis till ettårsdagen :)

    http://www.blogger.com/profile/00627166968576620717

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig ettårsdag ni verkar ha haft!
    Grattis! :)

    SvaraRadera