10 september 2009

Buhu...

Näh, jäkla våg.

Platå? Äter jag för lite? För mycket? Tränar för lite? För mycket? Nånting gör jag ju fel.

Jag tog fram mitt gamla viktväktarmaterial och läste igenom om motion och platå. Man kan spara 4 points om dagen om man vill. Man kan även träna sig till 12 motionspoints som de menar att man helst ska äta i samband med träning om man är extra hungrig MEN man behöver inte äta dessa in-tränade pointsen heller om man inte vill.

Det betyder att så länge jag når 16 points om dagen och inte är utsvulten efter träning så ska det alltså funka som jag äter nu. Och saken är ju att jag inte går hungrig utan jag äter normal mat, normala portioner, mycket grönsaker och en frukt då och då. Kanske lite dålig på att dricka vatten (fun-light-beroende men snart ska en sodastreamer införskaffas!!) men det säger de inte påverkar viktminskning utöver att man kanske dämpar aptiten samt hjälper magen från att vara förstoppad - även där, min mage funkar fint.

Det är inte svårt att tappa sugen nu, kan jag lova. Åt stor frukost och sen ett digestivekex. Onödigt men den här tanken är inte långt borta; "Tja, jag kan ju lika gärna äta, det händer ju ändå inget när jag låter bli!" Men ska försöka knuffa bort de tankarna så mycket jag kan. Idag ska bli en bra matdag, imorgon likaså. Sen kommer två mindre bra, rent av skitdåliga, matdagar men men det kanske hjälper att chocka kroppen... Suck.

4 kommentarer:

  1. Du det där med att chocka kroppen kan vara en bra idé faktiskt, bara du hittar rätt igen efter två dåliga dagar! Det släpper snart! Håll ut!!!!

    Dick vatten!
    Kram

    SvaraRadera
  2. åh ge inte upp vännen! jag vet! tro mig! men försök! vi kan!

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna att du får lite lön för mödan! Det är ju så sjukt frustrerande när man sköter sig och inget händer.
    Pepp pepp pepp!!!

    SvaraRadera
  4. Ge nu inte upp! Detta är rätt så normalt - tro mig jag vet för det har hänt mig ett par gånger och jag har gett upp. Vad har det lett till? Ja inte viktnedgång i alla fall utan snarare tvärtom. När det gäller träningspointsen så tycker jag att du ska absolut äta upp dem, spar inte för mycket points för risken är rätt så stor att du äter för lite och då händer det inget på vågen. Sedan så vill jag också säga att ta fram måttbandet och mät när vågen inte är snäll. Du kanske ser lite resultat där. Glöm inte att muskler väger mer än fett så det kan vara det som visar sig på vågen. Tänk inte så som du gör nu, tänk att du har valt att leva ett bra och nyttigt liv med motion och hälsosam mat, bara det är en JÄTTESTOR grej för dig och din hälsa!
    Så ge inte upp! Du fixar detta!

    SvaraRadera