22 september 2009

Att få ihop det

Vissa dagar är bara sånna röriga dagar där man inte ens vet hur man hamnade där man är. Idag var jag ju uppe med tuppen o tvättade (efter en timmes snooz - hade så svårt att sova igår av kaffet ju, somnade jättesent och var dödstrött när klockan ringde) och när jag var klar var det direkt till teatern för genomdrag. Sen hann jag bort till andra extraknäcket för att städa och sen direkt tillbaka till teatern för första publikrepetitionen (som gick jättebra, kommer bli bra det här). Hemma 22:30 ca. Puh! Men allt gick bra, hann med allt jag skulle och höll min tidsplan.

Maten då?
Frukost; havregrynsgröt m linfrö, kanel, lättmjölk & lite lågkcal äpplemos - 2,5p
Lunch; 2 canelloni över från igår - ca 5
Mellis innan teater; flingor & mjölk - ca 4
Kaffe m mjölk - 1p
Innan städjobb; 4 knäcke m 3% ost & skinka - 2,5
Innan föreställning; 1 risifrutti äpple&kanel, ½ l cola zero - 5p (jäklar, räknade ut det när jag kom hem - trodde inte där va så mkt points i en sån liten en... och särskilt mätt blir man ju inte heller. Men så himla svårt att köpa nåt att stoppa i sig som ska gå fort o inte kräva för mkt meck för att få i sig, bara sådär...)
Hemma från jobb; keso, kesella & nektarin i bitar - 2p
Mellis under dagen:1 päron, 1 äpple, 1 nektarin

Summa points ca 22. Och ändå känns det inte som att jag ätit nåt ordentligt på hela dan (förutom lunchen kanske). Bara småätit, men de säger ju att 5 små mål om dagen är bra =)

Ingen våg idag heller! Känns inte som att det går superduperbra, känner mig fortf pluffsig, men jag får hoppas att vågen är snäll på fredag. Hoppet är ju det sista som överger en... hrm hrm...

Imorgon ska jag eventuellt jobba från kl 11:00 på förmiddagen till 07:15 på torsdag morgon... Sådär sugen. Får se hur det blir. Lär bli en knäpp matdag då också i så fall.

Hur går det för er där ute?

3 kommentarer:

  1. Oj, vilket mastodontpass! Det är ju nästan ett dygn... Skulle aldrig klara att jobba så länge på raken.

    Här känns det pluffsigt. Bakade en kladdkaka igår kväll, nu drygt ett dygn senare, har jag lyckats äta upp hela... Det bra är att jag inte alls är sugen på kladdkaka längre. ;)

    SvaraRadera
  2. Här känns det fortfarande helt okej!
    Tror i alla fall det går neråt, men min vikt pendlar ju som faan dag från dag, får se på fredag, ska oxå låta bli vågen till dess nu!

    Träning är det dåligt med fortfarande!

    Du är duktig som håller i vännen och gör det bästa av situationen, jag menar när du har en fullspäckad dag o svårt att planera maten, usc, vet hur jobbigt det är!

    Vad är det för teater du är med?
    Nyfiken!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad är det för pjäs ni sätter upp föresten? :)
    Jag hatar att risifrutti är så mycket points, för det är så gott!!! men du har rätt, man blir inte speciellt mätt på det... Det här med ett mättande mellanmål skulle kag verkligen behöva få tips på...Vad kan man äta? som inte tar så mycket points...
    och du,ingen våg får du "vågen för" (ursäkta den dåliga humorn) ;)

    SvaraRadera