23 september 2009

Today so far...

Ja, jag håller med er - vägning 2 dar i veckan är ändå mycket bättre än 7 =)

Ja nä det blev ju ingen motion - jag satt här i promenadkläderna men så messade syrran o frågade om jag ville gå på stan. Svårövertalad? nä! Men det är ju promenad det med =) (drygt 6000 steg). Vi provade en massa kläder, å jag vill handla så mycket men jag tycker fortfarande att jag har lite lovehandles o annat jag vill bli av med först. Köpte en grå jättefin lång kofta, ett brunt skärp och en svart halsduk som sitter ihop i ändarna och som man virar 2 varv. Bara mysiga höst kläder, härligt! Pojkvännens kommentar när jag mannekängade allt; "Vad moderiktig du ser ut". Hahaha.

Klockan är snart 18 och jag har bara ätit frukost (visserligen vid 11:30) och druckit 2 cappuccino - och som ovan kaffedrickare har jag nu upptäckt hur heroin chic brudarna överlever på kaffe och cigg typ - kaffe tar ju bort hungern! I vanliga fall står jag mig max 2h på frukostgröten (ja, jag klarar mig längre än så men jag hade lätt kunnat äta igen efter 1½-2h) men nu har det gått över 6 timmar och först nu känner jag hunger i magen. Ja, jag tänker inte knarka kaffe för att "slippa" äta men det är en ny upptäckt för den här!

Angående teatern så har många frågat vilken pjäs jag är med i - höhöhö, nej nej tack å lov, jag är inte med på scen, jag är tekniker, jobbar med ljuset. Och föreställningen är "Svensson Svensson", ganska kul o lättköpt komedi alltså.

Nu ska jag laga nåt smarrigt innan det är dags för nattjobbande igen.

1 kommentar:

  1. kanske capuccino är rätta mellanmålet då? 6h, det tror jag inte jag skulle klara. Ljustekniker, det är ett riktigt tufft jobb :)
    Svensson svensson är grymma! :D
    man ska inte underskatta handla och prova kläder som motionsform säger jag bara, det kan man bli svettig av och som du säger 6000steg-det är ju mer än hälften av vad man rekommenderas gå per dag :)
    ha en bra "jobbarnatt" :)

    SvaraRadera