24 september 2009

Jag räknar ner...

Nähä, jag åt ingen äpplekaka igår - yey heja mig! Men okej, jag åt en kokoskaka... Ganska liten (som på bilden fast utan choklad då...) och ja, jag tror att jag med den höll mig från äpplekakan hela natten, så det får va okej ändå.

Fick nog inte i mig alla mina points igår, det är lite svårt när man jobbar natt. De som vet säger att man ska äta frukost innan man går och lägger sig, lunch när man vaknar och middag innan man går hemifrån. Och sen inte så mkt på natten eftersom förbränningen går ner. Och ja, allt utom frukosten gör jag ju, jag vill ju inte äta för mkt på natten (frukt är alltid ok, ibland tar jag lite yoghurt) och sen vill jag inte stoppa i mig en massa precis innan jag går och lägger mig heller. Så det blir två mål mat bara, men oftast en ganska rejäl middag så att jag står mig på natten.

Så nä, jag får inte i mig 20 points när jag är duktig och äter som jag borde. Och kanske därför vågen är ganska snäll just nu. Men när jag inte sköter mig, ja den historien kan ni ju - på ett jobb fullt med godsaker kommer man LÄTT upp i points när man väl börjar...

Imorgon är det vägdag. Jag vägde mig idag med. Ganska bra siffror idag med. Vet att jag inte borde men det påverkade inte humöret iaf, i så fall bara positivt. Och vill ha ännu bättre siffror imorgon så jag har haft en bra dag idag med.

Frukost - gröt, 1 banan - 3,5p
Mellis - 1 banan - 1p
Middag - samma som tidigare i veckan; lax med hel dinkel, pesto, soltorkade tomater, grönsaker, balsamvinäger - 9p
Övrigt - 2 cappucino, äpple, lite yoggi - 2p

Points; 15,5 hittills. Får kanske bli lite mer yoggi sen i natt.

Men ja den där vågen. Även om den gjorde humöret bra idag så sätter den dock igång en massa tankar - jaha, om den förändras så mkt på ett dygn vad innebär det, ätit för lite? samma förändring imorgon? Går jag ner för fort? Vätska? Ja, helt enkelt en massa huvudbry som jag slipper när jag låter bli vågen. Så jag ska absolut dra ner på det även i fortsättningen! Ja, utöver imorgon när det är vägdag. Håll tummarna!!

3 kommentarer:

  1. F...n vad duktig du är vännen. Jag har faktiskt medvetet hållit mig ifrån viktbloggar ett tag för jag är själv så jä..la kass och klarar ingenting. Väger mer än jag nånsin gjort och det är deppigt värre.

    Men du är verkligen helt otrolig! Du orkar ju hålla ut, du kämpar ju alltid! Jag fattar inte att du pallar!

    Du är så jä..la otroligt duktig!!!!

    Stor kram vännen

    Hojta nästa gång du är långledig, så ses vi över en onyttig fika ;-) haha

    kram kram

    Anja

    SvaraRadera
  2. jag håller tummarna för att vågen visar som den ska. Men det är lite lurigt med vågen ibland så ta det inte för allvarligt. Det viktigaste är att du vet att du har ätit som du ska och att du har rört på dig som du ska.

    Ha en fin helg,
    Angel

    SvaraRadera
  3. Nu är jag nyfiken så jag snart spricker... Vad visa vågen?

    Du är jätteduktig som inte åt äppelkakan!
    Kämpa kämpa kämpa

    SvaraRadera