14 september 2009

Vilken helg...

Ja, herrgud vilken helg...

Fredagen fortsatte i samma dåliga stil tyvärr, luften gick ur mig och jag struntade i vad jag åt. Nästan. Frukost med frallor hos mamma, några knäckebröd med keso & avokado innan mitt svettiga städjobb och på kvällen tjuvstartade jag och älsklingen hans födelsedag med varmrökt lax och potatissallad (köpt, ingen tid eller ork att göra själv - det stod kalorisnål men tja, inte om man räknar points...) och lite naturgodis på kvällen - allt medans vi förberedde maten och gjorde fysta cheesecakes - o my god vad god (även igår haha) Receptet hittar ni här. Verkligen ingen smalvariant men den va så himla god så om ni vill lyxa nångång...


Lördagen började med älsklingens önskefrukost - nybakade scones. Därefter rullade dagen på i 190 - pojkvännens föräldrar slöt upp och hjälpe oss med maten, thank god. Jag bakade brytbröd med olika frön - recept här.


Det gjordes en pastasallad med kyckling, mozzarella & solt. tomater och en bulgursallad med feta & chorizo - och en massa goda grönsaker såklart, granatäpple är min nya passion, så himla gott det är. Och ja, vi gjorde smördegsknyten också, tilltugg till bubblet vid minglet - hälften med feta o spenat och hälften med pesto, mozzarella och solt. tomater. Recept på fetaost-varianten här, de andra är egen påhittad röra men annars samma.


Kvällen började med skumpa och bubbel i parken där de 35 gästerna väntade på födelsedagsgrisen. Därefter hade jag abonnerat Flotten (ja, en flotte med bord och bänkar som flyter fram på kanalen här i stan medans en trubadur spelar klassiska gamla visor) där middagen intogs och sedan begav vi oss hem till oss för kaffe, avec, dessert - och sen drinkar i mängder!! Vi har flera flak öl och en himla massa vin över - men spriten tog nästan slut!! (och vi tyckte vi hade sprit med gott mått!) Vid fem på morgonen kröp jag ner under täcket.

Gårdagen = bakis. Chips till frukost. Hahaha. Pastasallad-rester, cheesecake-rester. Och på kvällen köpte pojkvännen Burger King-mat, så då åt jag en crispy chicken o några pommes. Alltså en fullständigt katastrofal matdag.

Jag har även dragit på mig en rejäl förkylning. Pojkvännen var dålig redan i torsdags. Jag började känna det i fredags. I lördags hade jag ont i halsen och framåt natten kände jag mig lite febrig också. Igår var jag bakis + förkyld + febrig = mådde överjävligt. Idag feberfri men totalt mulad av förkylningen.

Vågen 1,4 plus sen i fredags. Inte alls oväntat. Men ja, jag orkar faktiskt inte bry mig just nu. Jag har haft en jättebra helg och jag kände mig jättefin i min nya lila klänning i lördags =) Jag har ingen panik över vikten just nu - det kommer säker imorgon hahaha. Men tja, jag vet inte, det får blir som det blir. Jag vill ju ner till 70 såklart, men det får ske när det sker. Jag lär inte kunna träna på säkert hela denna veckan (mina förkylningar varar alltid minst 2 veckor, sega jäklar) men jag tänker sköta maten och ska försöka bli av med pluset så fort jag kan men ska äta mina points - och börja nu, med lite frukost.

5 kommentarer:

  1. Men gud vilken underbar helg ni haft! Trost förkylningar, det är ju så typsikt men men.
    Du, är det alltså du på bilden, i lila klänning?! DU ÄR SKITSNYGG I KROPPEN! Ja säkert i knoppen oxå men det får man ju aldrig se... ;)

    Okej lite annat jag funderar på... He he 35 pers sa du på 30 årsfets. Spriten nästan slut, men öl o vin kvar.
    Då MÅSTE du informera mej som håller på med planering inför min 30-årsfest.
    Sambon var i Tyskland o köpte öl, vin o sprit i helgen!

    Hur mkt sprit hade ni? Hur mkt öl/vin/cider??

    Krya på dej min vän o du gör rätt i att inte bry dej så mycket om det plusset! Med tanke på vad du faktiskt stoppat i dej så tycker jag 1,4 låter ganska lite! Och mycket brukar ju ramla av redan efter ett par dagar! (mkt vätska säkert!)

    GRATTIS till sambon med jag förresten!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj! 12 flaskor bubbel! =) Vi har 6 flaskor o 40 pers men jag tänkte bara ha det som välkomst drink ETT GLAS! typ...
    Sen har vi överflöd av öl, vin o cider antar jag! Sprit oxå förmodligen då har 3 liter absolut, 3 flaskor rom o 2 gin, plus avcedrickor till kaffet.

    Men min fest blir ju annorlunda, lokal med mat där det går åt öl, vin o cider antar jag... sen bar med 20 kr/dicka alltså drink/öl/vin/cider.

    det räcker nog...

    Tack för hjälpen!

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig fest det verkar ha varit. Ibland får man vara onyttig och skita i allt. Annars orkar man ju inte i längden.

    Ta tag i vikten nu så den inte drar iväg bara. Då blir det ju förjävligt senare. Kör hårt!!

    Kramiz!!

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt det låter! OCH VILKEN GUDASNYGG KLÄNNING! Vart har du hittat denna skönhet?

    SvaraRadera