18 september 2009

The quiz

Igårkväll var jag på quiz på en pub här i närheten med 3 tjejkompisar, väldigt trevligt och ett mysigt sätt att komma hemifrån en kväll sådär. Jag drack pepsi max och var väldigt nöjd med dagen och kvällen när jag gick och la mig. Sammanfattning av dagen; 1 macka till frukost, soppa och 1 brödskiva till lunch, äpple däremellan och två skålar soppa till kvällsmat. Och ja, en massa bubbelvatten och den där pepsin. Idag är vågen PLUS 4 hekto. 79,0.
Mens? Vätska? Äh ja jag orkar inte spekulera i vad det beror på, hade bara lust att slänga ut vågen från balkongen och skrika tills rösten försvinner. Jag pratade högt med mig själv som en annan galning om att det här kan FAN inte stämma. Jag går UPP av att äta nyttigt. Skitbra.
Skit samma. Har ätit min gröt nu och ska ut i solen och promenera. Det ger sig väl i längden.

5 kommentarer:

  1. Vad frustrerande, lider med dig! Så himla bra av dig att inte tillfälligt ge upp och proppa i dig något dumt. :)

    SvaraRadera
  2. det är ju lite det där som jag funderade över, det där med att väga sig varje dag. För jag vägde mig också oftare i veckan förr och kunde nästan bryta ihop när jag verkligen följt "alla regler i boken" och ändå gått upp/stått still..Men höll i mig iallafall och sen när "riktiga vägningen kom" så hade det rört sig åt rätt håll.. ge inte upp utan kämpa på vidare så ska du se att vågen visar mer rätt(vist) snart!

    SvaraRadera
  3. Usch vad jobbigt med plus på vågen, om än bara lite! Jag tror du skulle göra dig själv en tjänst dock om du försökte att låta bli att väga dig varje dag. Vätska och sådant gör så stor skillnad ändå att man inte ser ett rättvist resultat. Jag menar - Bara att ha gått på toa innan man ställer sig på vågen kan resultera i två hekto mindre ;)

    Starkt av dig att kämpa på! Heja, Heja!
    *pepp-kramar*

    SvaraRadera
  4. Du ska se att det snart vänder!
    Du är skitbra som kämpar på!
    Heja heja

    SvaraRadera
  5. sluta spekulera förmycket ofta är det inte bra det heller det gör att man går upp ännu mer. Det gäller istället som du säger kämpa på!
    Kram Lotta

    SvaraRadera