09 september 2009

Dag 9 och 10 in one

Tack för kommentarerna om nya designen - ja, jag tyckte att jag behövde uppdatera mig lite =) Gillar pinuppernas härliga kurvor!

Igår var det dag 9
Frukost (vid 13) - gröt och en liten liten bulle med philadelphia 6p

Sen gick jag på stan i x antal timmar, köpte en klänning till lördagens fest och fixade lite pynt till festen och lite till hans present.

Middag - fullkornspasta, kyckling, sås, grönsaker 8p

På natten - 1 kycklingfilé, te, frukt 2p

Summa 16 points

Idag var dag 10 - jag vaknade även idag vid 13 och blev utsläpad på promenad i solskenet av syrran, slängde i mig en banan (1p) innan och promenerade en mil i ungefär 95 minuter.

Lunch (vid 15) rester från gårdagen - 6p

Sen städade jag på extraknäcket - 2 svettiga timmar - där åt jag en banan (1p).

Kvällsmat blev 4 knäcke med avokado och flingsalt och té - 8p

Kvälls-sug - 1 digestivekex och 1 äpple - 1,5p

Summa för dagen 17,5 points

Ja, kommer inte upp i mina 20 varje dag. Men men, jag äter ju lite mer på helgen och dessutom är min dygnsrytm är helt kajko när jag jobbar natt, jag äter i stort sett bara två mål - ett när jag vaknar och ett innan jobb. Sen försöker jag att inte äta på natten, inte mer än något litet iaf. Dels för att förbränningen går ner även om jag är vaken (sägs det) och även för att om jag väl börjar gå i skåpen och nalla så är det svårt att sluta.

Vågen är fortfarande inte min kompis. Varför förstår jag verkligen inte (!!) med tanke på hur duktig jag är nuförtiden. Men men, det känns ändå bra att vara på banan, även om jag gääärna hade sett det på vågen också...

Idag var ju som sagt dag nummer 10 på min utmaning och jag ska ha gått ner 10 hekto. Det betyder att vågen ska visa 77,6 imorgon. Tror jag inte på. Men vi får se.

5 kommentarer:

  1. hej! duktig du är varje dag ju!
    nja. jag känner att jag inte orkar ta på mig ansvaret att sammanställa osv. För mycket annat just nu.... kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för att vågen är din vän imorgon! (o min oxå!)
    Men av min erfarenhet av viktväktarna har jag hör ett antal perso´ner som inte gått ner så mycket pga att dom ÄTIT FÖR LITE?! Kanske har du ditt problem där?

    En vän som ammade skulle få i sig runt 30-34 pts om dagen o hade svårt att komma upp i det, gick då inte ner så mkt, men när hon tog en extra ostbit till frukost, ett par, tre digestivekex på kvällen för att komma upp i rätt ptsantal började hon rasa...!

    Låter ju löjligt och det känns ju att om man äter mindre borde man gå ner mer, men kanske är det värt att testa...?

    Fast å andra sidan... Man får ju spar 4 om dagen för att äta dom till ex helgen o det är kanske det du gör, och man måste ju inte äta upp de sparade sen... Så du borde ju gå ner i vikt i alla fall...

    Sen beror det ju för oss tjejer en del på var i cykeln vi är, o eftersom du slutat med p-piller (har jag för mej?) kanske din kropp håller på att hitta en egen cykel typ... Man samlar på sig lite vätska o så vi ägglossning o mens, kan ju vara något sånt på gång??

    Asch nu har jag spekulerat klart... Vill bara få dej att INTE ge upp!!!
    Du är skitduktig och du ska snart ha dn belöning med ett fin fint resultat på vågen!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ofta hamnar man ju på platåer imellanåt. När man väl kommit över platån brukar viktminskningen komma igång igen. Då får du säkert mycket bättre resultat.

    Det lossnar snart ska du se.

    Kramiz!

    SvaraRadera
  4. Härligt att du inte ger upp! Duktig flicka!

    Kom precis in nu efter en timmas promenad... Man tänker så mkt när bebis sover i vagen o man kan gå o filosofera i sin egen värld, jag tänkte på dej...
    Du har ju tränat en hel del oxå, det och att du ofta äter lite mindre pts kan ju kanske göra att vågen står still??

    Men gör så, prova att hålla dej till 20 pts om dagen en vecka o kanske unna sig ett par pts extra till och med efter träning??

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  5. SV: Detsamma! Har nyss gått över från GI till VV och det känns som att komma hem *än så länge* Kika gärna in igen!

    SvaraRadera