19 september 2009

Vägdag - 78,5

Vikt: 78,5 kg
Förändring från förra veckan: +0,5 kg
Totalt: -8,8 kg

Jag skulle inte klaga om jag "stått still" denna veckan oxå men nä, och jag har inte skött mig så jag förväntade mig egentligen inget minus. Efter en bra vecka står jag still, efter en halvkass går jag upp. Jag behöver späka mig själv för att gå ner. Okej. Veckan som kommer ska bli bra, jag ska bli ännu bättre på att väga maten, minska portionerna, räkna nogrannare istället för att höfta. Och förhoppningsvis blir förkylningen bättre så jag kan börja träna igen (lyfte precis upp ett skåp och ett bord på vinden och flåsade som en kossa, kändes verkligen att luftrören är kleggiga...) men åtminstone promenader. Jag ska börja repa på teatern imorgon så det kommer gå mycket tid till det också nu...

Och ja - vågen får jag inte röra förrän på fredag. Det kommer bli så jäkla svårt att låta bli, det vet jag redan nu. Jag hoppas jag inte känner mig svullen och tänker att jag gått upp och mår skit och struntar i allt... Men men, jag ger det en vecka. Om det bara leder till mer spekulationer och mer depp så kommer jag tillåta mig igen. Men kanske varannan, var tredje? Jaja, det är en senare femma - nu står den där den står i en vecka. Så det så.

4 kommentarer:

  1. ash, det där var väl inget plus att tala om!! som du kanske såg så ska jag testa GI nu. (igen.. suck) och verkligen ge det en ärlig chans. sugen på att hänga på?

    SvaraRadera
  2. Let that våg be! HEJA OSS !

    SvaraRadera
  3. Starkt av dig att låta bli vågen! Jag väger mig nästan dagligen men jag blir motiverad både av minus och plus oftast, men man är kanske lite besatt...

    Jo, har fortfarande ont efter OP men det är inte alls farligt. Tänker att jag ska börja med "seriösa" promenader den kommande veckan nu. Vågar inte styrketräna än men all träning är bättre än ingen träning. :)

    SvaraRadera
  4. bor du med någon? Lås in vågen eller be någon gömma den för dig? ta ur batterierna och förvara de på annan plats ;)
    Jag själv brukar be min sambo att gömma godiset, för ibland är det svårt att disciplinera sig...och att vara förkyld suger..för då spelar det "nästan ingen roll" hur "duktig" man är med maten. Men nu är det nystart med veckan. Kämpa på! :)

    SvaraRadera