23 september 2009

Ett äpple, två äpple, tre...

Jag är på jobb. Här finns äpplekaka. Ingen torr trisst smulpaj, nädå utan en sån med havregrynsmörochsockersmulor ovanpå. Och en hel skål med vaniljsås. Ååååå... Ska hålla mig från köket som om mitt liv stod på spel. För när man väl har börjat...

Gjorde indisk gryta innan, så himla enkelt men jättegott! Stekte kyckling och grönsaker (hade squash, vitkål, champinjoner, paprika & purjo), hällde på milda mini mat 4% och vatten (den blir ju så tjock) och sen kryddor i massor. Har köpt både tikka, tandoori och garam masala kryddor - älskar indiskt - och tog lite av varje, eller nä ganska mycket. Kokte basmatiris med en kanelstång, några nejlikor och gurkmeja. Klart! Mums!!! Så ja, nu har jag tänkt på indisk mat och glömt den där äpplepajen... (not!) Tur jag är mätt i alla fall...

3 kommentarer:

  1. hej, Jag har inte vägt mig på 3 veckor, men då vägde jag 61kg, har ingen våg. Men skulle tro att jag iaf väger 60 nu eftersom jag minskat en del cm över hela kroppen. Mitt mål är att vid jul väga minst 56kg. Så är väl bara att ligga i nu :)

    hur ser dina mål ut?

    SvaraRadera
  2. hoppas du inte föll i fällan och tog dig en bit paj, ack vad jag känner igen det där med att om man börjar...eller det där tänkandet hela tiden- att man vet att där inne finns det gott som gör mig glad för stunden men inte längre än så :S
    Själv har jag en mani när det gäller godis och att börja äta sånt...får ibland övertala mig själv att vänta 5min till nästa bit så det räcker längre och njuta...åh,varför började jag prata om godis?!
    kämpa på
    **kram**

    SvaraRadera
  3. Blev det någon äpplepaj?

    Tror nog du var duktig och stod ut :)

    Kramiz!

    SvaraRadera