20 september 2009

Jag blir så glad

av alla era kommentarer! Ni är en miljon gånger bättre än vilken viktväktar-sekt som helst =D Tack för att ni tar er tid att skriva, peppa, trösta, pusha och allt annat man behöver! Ni är bäst!!

Jag vägde mig inte idag. Ta-daaa! Jag ville inte ens, nu ska jag minsann testa mig själv. Vaknade jättehungrig - var det redan när jag gick och lade mig eftersom jag var duktig och bara åt en apelsin och en pytteliten bit kassler på natten. Jag satte mig vid dukat frukostbord (kl 13 ca) och åt samma små frallor som igår, och sen mådde jag så jäkla illa. De består nästan bara av vetemjöl och en uns grahamsmjöl, lite döbakade (vilket jag tycker är jättegott hehe) och förmodligen sirap i (bakade av kocken på jobb - han skyr varken sött eller fett). Och hungrig som man var åt man som en varg och som sagt, mådde skräp sen. Kändes som att jag hade en hel bytta deg i magen (vilket jag väl iofs hade också. Blä!) Putmage får man också av allt mjöl. Ska nog skära ner på carbsen lite i veckan, tror jag...

Sen iväg till teatern för repetitioner. I pausen bjöds det på pastasallad, jag åt ett äpple (bara 2h efter min äckelfrukost) men sen fyllde en i ensemblen år och bjöd på chokladtårta (typ tryffelvariant) och jag kunde inte låta bli - tog en miiiiiinibit. Efter teatern åt jag en skiva kassler ihop med rester av dinkel+pesto+soltorkade tomater+ruccola-blandingen vi hade till lax häromdan. Och nu är jag på jobb igen. Sötsugen? You bet! Fan också. Frukt frukt frukt. Redan ätit 2 mariekex. Lätt att sluta sen? Hrmpf....

Idag är det dag 20 av min 60-dagarsutmaning och jag skulle vara nere på 76,6. Tji den, ligger snarare på mer än när jag började. Fan också. Men som nån sa - då får man sätta upp nya mål. Jaja, får bli av med så mkt jag kan innan resan. Nästa hinder är nästa helg när vi ska till Göteborg på romantisk lyxweekend - två dagars onyttigt, I bet. Frukostbuffé är ju bara det bästa jag vet! Äh, det ser mörkt ut - jag har lixom inte det där jäklar anammat i mig idag... Hoppas det återkommer imorgon...

4 kommentarer:

  1. Gör om, gör rätt ;) Visst är det så himla svårt att fokusera på det braiga man gjort och istället gräva ner sig i det dåliga? Försök tänk på vad du KUNDE stoppat i dig, då är helt plötsligt 2 mariekex ingenting. Du är så DUKTIG!!
    Och låtit bli vågen har du också gjort! Guldstjärna!!

    SvaraRadera
  2. Försök att äta frukost när du kommer hem från nattarbetet så kroppen håller en så relativt normal matrytm. Detta tips fick jag när jag började jobba natt. Då håller kroppen en bra förbränning också.

    SvaraRadera
  3. Du är skitduktig... kom igen... försök att äta var tredje timma, det tycker jag underlättar för mig... att inte överdriva det heller, men om det är så att det går över den tiden så känner man att huvudet börjar snurra och då är det lätt att i den 4, eller 5:e timman bara springa till närmsta korvkiosk eller slänga i sig närmsta choklad, godis eller kakbit. Eller så fungerar jag i varje fall... vet ju itne hur det är för dig.. Hoppas att du får det bra och du den där lyxweekenden, ska du bara njuta... strunta i vad du äter... annars kommer du inte kunna vara dit själv. Det är helt o håller eran helg det och är det ås att du bara ska fundera en massa hela tiden så går det ut på din partner och då blir det inte någon lyx precis... så njut då och sedan är det nya tag igen både innan och efter kan man anstränga sig istället.
    Ojojoj, detta blev ett litet konstigt meddelande... men hur som helst.. ha det gott.. Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Det är så svårt när man känner så, att motivationen tryter och man lixom höftar mer. Men ha inte ångest över att du unar dig! Se bara till att det inte blir för mycket unnat! när du åker iväg till Göteborg tycker jag att du absolut ska unna dig att vara pointsfri! tänk inte, utan njut, men njut i lagom mängder. Om du äter mycket på frukostbuffér (som är så tooopppen) så kanske du kan ta en lättare lunch? Och passa på att gå mycket, det är fint i göteborg :)
    och du GRATTIS till "ingen vägning" *heja heja!*

    SvaraRadera