21 september 2009

Points? Vad är det?

Nä, inte så illa som det låter. Har haft en bra dag, inte kolhydratsfri men dragit ner på dem iaf. Jag har inte räknat points sen innan pojkvännens fest förra helgen. Idag när jag skulle börja med det igen så hittar jag inte materialet, jag måste ha städat bort det inför festen och nu hittar jag det inte... suck. Leta imorgon, jepp.

Jag fick bara sova 4 timmar i förmiddags - skulle vara på teatern 12:30. Lagom trött då! Kände mig typ bakfull. Jobbade som tur är bara tillNär pojkvännen kom hem från jobb pysslade vi lite med nya espressomaskinen. Han fick presentkort & pengar till en i 30-årspresent och den inköptes häromdagen - jag är ingen kaffemänniska, dricker latte med socker/suketter men aldrig espresso eller svart vanligt kaffe, så för att jag oxå ska använda maskinen så köptes en med "latte-knapp". Nä, stå och skumma för hand skulle jag aldrig göra, så sugen är jag aldrig att jag ger det den tiden.

Såklart är den mkt dyrare men man häller mjölk i en behållare på sidan av maskinen och sen ställer man in hur starkt man vill ha det och hepp - ut kommer en latte!! Jag drack två. Mums!! Och jag som ALDRIG dricker kaffe blev ju hög som på en lina amfetamin (gissar jag) och städade hela lägenheten, rensade i skåp, källsorterade och lagade hemmagjorda cannelloni med kyckling som stod klara när älsklingen kom hem från träningen. Är fortfarande speedad, borde vara klubbad efter bara 4h sömn!

Alltså - matintag idag;
- Frukost (vid 12) 1 smoothie med naturell yoghurt & hallon. 1 skiva kassler.
- När jag kom hem från teatern vid 15 - 1 skiva kassler, 1 äpple.
- När älsklingen ätit baconomelett innan han skulle iväg o träna och lämnade en liten bit så åt jag den.
- Hade ju tänkt mig no carbs idag men vi hade en massa överblivna lasagneplattor och älsklingen önskade sig cannelloni. Sagt och gjort - men jag åt bara EN med sallad. Duktig ija!

Har som sagt inte räknat points på maten men jag har iaf inte ätit mer än mina 20. Ingen motion förutom när jag städade lägenheten on speed haha!

Det där med att jag klankar ner på mig själv, som några av er kommenterat... Jag gör egentligen inte det, har ganska mkt distans till min gravidmage =) Jag vet inte vad det är som hänt senaste veckorna, jag har lixom ingen panik längre, självkänslan är bättre, jag är fin som jag är nu också (tycker jag) och mår ganska bra över lag. Väl därför jag inte är så hård mot mig själv och därmed inte går ner nåt heller. Passar på att njuta av det för det är inte alls omöjligt att det kommer en fetto-dag snart igen. Jag har fortfarande smalare mål men det får ta tid, och ja jag tänker njuta av helgen som kommer - varenda sekund av den! =)

Och nä - jag har inte vägt mig idag heller. Yey!

2 kommentarer:

  1. hurra och grattis till dag två utan att väga dig! :)
    det är lite knöligt med pointsen emellanåt och det är ju ett helt system med det hela...Jag räknar inte lika slaviskt som jag gjorde förr, då menar jag att istället för att köpa creme fraiche vv för dyrare pengar så tar jag minifraiche istället, men räknar samma points iaf :)
    Men jag mste ha pointssystemet för utan det skulle jag nog inte klara det riktigt.
    Skönt att få det på det klara med din självkänsla, detta tyckte jag bättre om att läsa :D
    och man måste få una sig "fetto-dag" (underbart uttryck!!!) då och då, annars tror jag att man tappar lusten ;)

    SvaraRadera
  2. Skönt att du kan må bra trots några kilon för mycket.

    Kramiz!

    SvaraRadera