03 september 2009

Pastagratäng med kyckling & bacon



Enkelt, snabbt, gott och lätt att variera.

Pasta - duoval
2 kycklingfiléer
ett paket bacon
olja att steka i
2½ dl milda mat
½dl mjölk
chilisås
1dl riven ost

½ zuccini
½ purjo
champinjoner
kryddor

Koka pastan (jag hade fullkorsskruvar), stek kyckling, bacon och grönsaker och krydda. Blanda allt i en form. Blanda matl.grädde, mjölk, chilisås och kryddor efter behag (hade salt, peppar, italiensk salladskrydda och basilika) och häll över. Strö över ost och in i ugnen tills det blivit varmt och fått färg (jag strödde mycket mer ost på pojkvännens halva och bara lite på min halva därför räknar jag bara 1dl). Servera med sallad. Pojkvännen var stormfötjust! =)

Totalt 18p + pastan. I min form blev det 5 portioner, alltså 4,5p + 4p pasta duoval = 8,5p (och jag blev riktigt mätt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar