25 september 2009

Vägdag - 77,7

Vikt: 77,7 kg
Förändring från förra veckan: -0,8 kg
Totalt: -9,6 kg

Ja... Minus ÄR bra! Men - eftersom vågen visade 77,5 i onsdags och 77,0 igår så blev jag ju lite besviken.

Eller ja, mycket mer än lite. Men - som ett steg i hela "låt inte vågen styra ditt liv"-processen jag går igenom så har jag bestämt mig för att inte bry mig. Eller ja, bry mig så lite jag kan om vad den visar just idag. Jag vet ju att det är vätska, jag har inte gått upp 0,7 sen igår (tror inte man gör det på 18 points) och jag är nere på 77 för första gången sen innan födelsedagen (25 juli) så jag är i ett bra "mode" nu. Nu kommer helgen och jag kommer bergis gå upp typ 2 kilo - men det kommer va ok. Jag väger mig förmodligen måndag morgon och sen inte förrän fredag.

Ja, idag är det fredag och jag ska snart iväg och städa på extraknäcket. Sen blir det lite myskväll med älsklingen och packa inför vår romantisa lyxweekend =) Älsklingen fick det i 30-årspresent för 2 veckor sen och dessutom passar vi på att fira vår ettårsdag, som är på onsdag den 30e.

Såhär ser planeringen ut; Vi tar tåget snortidigt imorgon upp till Göterborg. Jag håller på att baka surdegslimpor nu som vi ska göra goda mackor av, juice och mini-yoghurtar är inhandlade. Jag ska dessutom göra mini-amerikanska-pannkakor med banan i (MUMS!) som vi ska äta till frukost på tåget imorgon.

På dagen imorgon strosar vi på stan, går i lite affärer kanske, får se vad som faller på. Vi äter väl nån lunch - ska se till att det blir en sallad eller nåt då för att jämna ut det lite. Sen checkar vi in på lyxiga Hotel Avalon och myser på rummet, dricker bubbel och på kvällen väntar en 7-rätters avsmakningsmeny på Mannerströms restaurang med en stjärna i Guide Michelin. Bar, klubb, mera bubbel eller bara mera mys. Vem vet.
Söndagen börjar med hotellfrukost - o boy! Sen spenderas dagen på Liseberg där vi fjantar oss hela dagen innan vi tar tåget söderut igen vid 20-tiden. Jag ser fram emot det så himla mycket, ska bli underbart att bara få rå om varandra och mysa...

Hoppas ni får en nästan lika bra helg ;-)


Mätning 091009

Längd: 185cm

Byst: 91 (99)
Under byst: 79 (84)
Mitt på magen: 73,5 (82)
Magen som störst: 96 (104)
Stuss: 103 (113)
Lår: 61 (68)
Vad: 39,5 (43)
Arm: 29 (31,5)

7 kommentarer:

  1. åh grattis till minus och vilken fantastisk helg du har framför dig!!! njut!"

    SvaraRadera
  2. varför är man så fixerad vid siffrorna, vi vet ju att vi inte ska vara det, men visst är vi det ändå? vilken toppenhelg som ligger framför dig, jag har själv varit på en romantisk helg med min sambo i gbg en gång i tiden, vår första resa tillsammans så gbg har alltid en speciell plats i mitt hjärta :)
    Jag kommer också att fuska i helgen och säkert kommer vågen att visa lite för mycket nästa vecka, men du-då är det bara att vi börjar om ohc kämpar vidare :D
    Och du, grattis till viktnergången och ha en fin helg!!!:D

    SvaraRadera
  3. Skönt att det blev ett bra minus innan helgen då! Se nu till att ha det fantastiskt i Gbg :)

    Kramiz!

    SvaraRadera
  4. Härligt att det i alla fall blev ett minus!
    Ha en himla trevlig helgtripp och njut!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till minuset! Nästan ett kilo är inte dumt alls! :)

    Hoppas er helg blir jättemysig! :D

    SvaraRadera
  6. Hoppas du/ni har det jätte härligt!!
    Njut och mys i massor!!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Oj vad bra minus! Bli inte besviken för det är ett mycket bra minus. Tänk att du nästan har gått ner 10 hela kilon! Det är ju nästan 2 storlekar eller hur? Mycket bra jobbat.

    Angel

    PS!Jag vet inte om det är så bra att väga sig varje dag för kroppen kan samla på sig vätska och annat från dag till dag.

    SvaraRadera