23 september 2009

Idag var det svårt

att låta bli vågen. Jag vaknade med supertom mage (hungrig!!) och tyckte nästan den såg liiiiiite plattare ut än de senaste dagarna. Men nä, jag ska inte väga mig idag. Imorgon är det torsdag och dan innan vägdag - så jag ger mig själv tillåtelse imorgon - OM jag känner att jag vill! Jag vill kunna jämföra fredagens vikt med torsdagens helt enkelt, eftersom jag ibland pendlar så himla mycket.

De ringde från jobb och sa att möten var inställda så jag börjar jobba 20:30 som vanligt idag. Jahapp, vad göra med denna plötsligt lediga dagen då? Träna är ju ett bra allternativ - fortf täppt/snuvig men tar man det lugnt bord det gå ok ändå. Frågan är VAD träna... Soligt men stormigt ute, kanske bara ska ta en riktigt lång promenix... Dum som jag är vill jag inte köra på med bodypump och lägga på mig vätska heller men så borde jag kanske inte tänka. Jaja, vi får se vad det blir. Nu blir det frukostgröten i alla fall!

Hoppas ni får en bra dag!

Uppdatering 11:44 - hahaha jag är knäpp. Gick på toaletten, såg mig själv i spegeln och tänkte Näää, jag vill f-n veta! Så jag ställde mig på vågen. Och det var ganska trevliga siffror. Nu ska jag ha 2 perfekta dagar så hoppas jag på ännu trevligare siffror på fredag!

5 kommentarer:

  1. Hi hi... Så spännande för oss till på fredag!
    Jo, men precis vågens siffror har visst större betydelse än man vill erkänna...
    Men i alla fall, klart jag ska börja träna o dumt nog blir det ev imorgonkväll...
    Håller tummarna för oss båda till på fredag!

    SvaraRadera
  2. härligt!
    visst är det konstigt att man blir som mest peppad när vågen går neråt. borde vara tvärt om, att man ger sig tusan på att kämpa ännu mer när den trilskas. fortsatt lycka till :)

    SvaraRadera
  3. Tycker inte att det gör något att du inte höll dig ifrån vågen en vecka. Själv väger jag mig nästan dagligen men skriver bara in tisdagsvikten i mitt exceldokument (+ att det är bara tisdagar som jag kollar fettprocent och sånt).

    Tycker din sambos kladdkaka lät riktigt smarrig! Det är så jag gör kladdkaka - tycker den är perfekt när det är smet med ett hårt "skal" ovanpå. :)

    SvaraRadera
  4. Men du! jag tycker du har varit toppenduktig som inte vägt dig förän idag och grattis lite i förskott till de trevliga siffrorna :D
    Förkylning och träning brukar inte tycka om att hålla varandra i handen. Body pump låter lite hårt om du fortfarande känner dig krasslig? Men det avgör du själv.
    Själv så är jag soffbunden idag igen...(av bara ren lathet)så vad blev det för motion?

    SvaraRadera
  5. Jag blir precis som du, nyfiken innan veckan gått. Men tjuvväger man sig en gång förutom sin officiella vägning så blir det ju ändå mindre än att väga sig varje dag :)

    Kul att vågen visade trevliga siffror, det gjorde min med!!

    Har också vägdag på fredag så nu får vi ha två riktigt bra dagar :)

    Ha det bäst, kramiz!

    SvaraRadera