10 september 2009

Dag 11 - butter deppig bitter

Som ni förstår så nådde jag inte mitt utmaningsmål med ett hekto om dagen - vågen hånar mig. Har haft en skräpdag rent mentalt. Blir så förbannat trött på allt - okej om jag syndar och kränger, då förväntar jag mig uppgång men när jag verkligen anstränger mig och är superduperduktig, då känner jag mig orättvist behandlad och vill bara lipa och tycka synd om mig själv...

Efter min ganska stora frukost (som sagt - plus på vågen får mig inte att vilja kämpa utan att bara skita i allt) så promenerade jag en timme med kära kompisen V som skrev in sig på viktväktarna idag så det blev en del points-snack. Jag är ju däremot fel person att "ge råd" eftersom det går åt helvete för tillfället. Men skönt med promenad och sen lunch där även syrran slöt upp. Bulgursallad med kyckling - bra mat.

När pojkvännen kom hem från jobb - direkt iväg för att handla till lördagens fest. Vi började med kläder till honom och ja, det tog sin lilla tid... Men snygg blir han iaf! Svarta byxor, svart/grå-rutig skjorta och svarta hängslen (jag proppsade på för hängslena, så coolt!) Mat sen på Mc Donalds, inte helt optimalt men jag åt en caesarsallad (nån som vet points för en sån??) med cola light, bröd, 2,2% fett-dressing och krutonger (som jag en bra dag hade tagit mindre av/skippat). Jaja, bättre än plusmenyn pojkvännen smällde i sig...

Riktigt blodsockerfall när vi spenderat två timmar på Citygross så vid kassan blev det ett sånt där nytt choklad från Lindt med noisette-mousse (tack V för att du satte frestelser i hjärnan på mig haha) och nu ikväll har jag ätit fyra bitar.

Känns som att jag ligger på plus för dagen men det gör jag kanske inte, går inte att räkna points när man äter ute, sallad är väl ändå det bästa allternativet om man måste... Oavsett så skiter jag nog i vilket. Vägdag imorgon men jag räknar inte med nån förändring. Hade dock varit vad jag behövde inför helgen, är rädd att det kommer gå käpprätt utför annars...

4 kommentarer:

  1. Satt och skrev på en lång kommentar precis men jag måste kommit åt någon knapp... Vet inte om kommentaren skickades in eller raderades. Hm. Vill i alla fall säga att jag är med dig, förstår precis. Piss är det när man inte förstår varför vågen säger vad den gör.

    Själv tror jag att jag går upp i vikt av min nuvarande juice-diet... :/

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är skittrist med sådana dagar och visst är det så att det inte är roligt när man inte når sina mål, men kanske är det så att 1 hg per dag är ett för stort mål... när man talar om viktminksning så är det mellan 0,5 och 1 kg/vecka... skulle det vara den lilla siffran så ligger du ju faktiskt på ett bra resultat istället. Tycker att du ska rycka upp dig och inte tänka så mycket på hektot, det kan ha så lite att göra med... kanske är det så att du hade druckit ett glas vatten extra under dagen eller inte varit på toa... så små saker... sätt igång nu. jag är här och håller verkligen tummarna för dig... vill skicka mycket peppande till dig.. hoppas att det kommer att bli bra!!! Tror på dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. oh inte tappa taget. jo för en stund men inte för alltid. don't lose hope. du gick ju på promenad!!!! hejja hejja!

    SvaraRadera
  4. Visst var chokladet gott :-)och mäktigt. Kram

    SvaraRadera