19 september 2009

Bloggberoende...

...tänker jag bli! Eller ja, det är jag redan. Men jag ska knarka bloggar. Haha! Jag ska använda era bloggar för att peppa mig genom hela den här godissugna natten, tänker inte äta något alls - max frukt - och definitivt inte börja skåpäta. Nej nej nej. Jag ska läsa era bloggar långt bak i gamla inlägg och skriva en himla massa kommentarer så ni till sist tröttnar på mig. DET ska jag ägna natten åt =)

Har på mig en ny flanellklänning (jag vet - flanell lixom!! Men så mjuk o skön!) idag som jag köpte på H&M härom dagen (jag har den i grönt). Jag älskar klänningar, man får 2 plagg i ett och med tights är det så himla skönt att ha på sig! Problemet är att jag är så lång (1.85) att alla blir så himla korta på mig. Denna är väl ett gränsfall, mina lår syns lite för mycket. Men när jag går förbi en spegel tänker jag - vill du skåpäta eller vill du att de där låren ska bli smalare? Enkelt! Man kanske alltid borde gå omkring i kläder man ser fet ut i. Nä gud vad deppigt. Men ja, ni fattar poängen.

Idag har varit en sisådär bra dag - frukost (vid13) var bullar av mestadels vitt mjöl, med smör och ost. Ingen hit. Middag hos föräldrarna - årets sista grillning! Mamma har också kickat igång med viktväktarna igen så det blev en vv-potatissallad och vanlig grönsallad till. Och till kaffet - en chokladpralin var, that's it. Jag åt en portion, blev lagom mätt och det är en bedrift för att ha varit hos föräldrarna - tack vare mammas vv-projekt. Tänk så mycket det gör att ha 100% stöd hos nära och kära... Varför kan inte pojkvännen också lägga av med godsakerna, så mkt lättare det hade varit då... ;-)

Det där med att inte väga sig ligger i tankarna hela tiden. Inte för att jag VILL väga mig utan för att jag minsann ska bevisa att vågen inte styr mitt liv (tjovisst nä) utan att jag KAN äta nyttigt och jag KAN göra smarta val - oavsett vad vågen visar just den dagen. Jag SKA bevisa att jag klarar mig på egen hand - för att jag VILL det här. Jag VILL passa och se bättre ut i kläderna jag redan har. Jag VILL bli av med de här kilona, VILL leva utan ångest över vad man stoppar i sig. Jag önskar att maten inte hade/fick/tog så stor plats i mitt liv som den gör - och jag hoppas att våg-skippandet blir ett steg på vägen. Hoppas hoppas hoppas.

8 kommentarer:

  1. du är rolig du =)
    jätte fin klänning btw =)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar klänning! Jag önskar att jag också skulle kunna bära sådana klänningar, men det är jag på tok för kurvig och kort för. Tror knappast att det är något jag kommer kunna bära upp ens när jag nått mitt mål, men det är väl så det är. Kläder är inte för alla :)

    Jag håller tummarna för att det kommer funka som tänkt med att skippa vågen! Ångest är aldrig kul att ha!

    *pepp-kramar*

    SvaraRadera
  3. Gud vad roligt att hitta till din blogg! Jag behövde verkligen läsa ditt inlägg, känna igwen mig i dina mål, vad du vill få ut av viktminskningen och att du VILL och SKA klara av det!

    Kämpa på, du har varit jätteduktig hittills!
    Kram/Johanna

    SvaraRadera
  4. Snygg klänning!
    och klart du fixar vikten!!!

    SvaraRadera
  5. Du kan du kan du kan!! Det här kommer du klara galant! Skitsnygg klänning och grym inställning har du, sen får man ju lov att göra fel ibland. Vad var det du jobbade med, undersköterska?
    Hoppas natten gick bra iaf, STOR peppkram på dig!

    SvaraRadera
  6. Har inte varit så inspirerad på några dagar och därför inte skrivit eller läst så mycket.

    Nu har jag i alla fall läst i kapp de senaste inläggen på din blogg. Intressant det där om man ska väga sig varje dag, varje vecka eller kanske varje månad. Jag kör varje vecka för tillfället. Jag har kört varje dag också men kände att dagens humör påverkades för mycket.

    Du ska se att det blir bättre med viktnedgången när förskylningen släpper så du kan börja träna igen ordentligt. Ha det bäst

    Kramizar!

    SvaraRadera
  7. DU kommer att fixa detta och det gör du för att du vill. Du vill vara snyggare, du vill känna dig själv bättre och du vill att du ska klara dig själv. Massor av pepp till dig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Jag är nog lite "bloggberoende" jag med, men mest på att lämna komentarer;) (eftersom jag precis börjat med att blogga själv)-jobba natt måste vara tufft, blir sån ändring i rytmen..Laddar du med morötter och gurkstavar? Potatissallad ala vv lät gott! Själv brukar det bli alldeles "för mycket" gott när man åker hemöver till byn...
    angående att slarva ibland har jag läst någonstans att om man gör rätt 80% och slarvar 20% av tiden så ska det gå bra..men om det är sant vet jag inte :)

    SvaraRadera