16 september 2009

Bonus söndag på en tisdag

Vad söta ni är som grattar till mitt minus =) Jag är ju dock på plus fortfarande, det var bara att 1,1 av helg-synderna rann av mig på en dag. Från fredagens vikt ligger jag fortf 0,6 plus och det är ju inte så kul. Men nu kan jag inte träna heller, förkylningen gör mig både mulad och andfådd av ingenting. Ska försöka ha en bra dag idag och imorgon och iaf försöka ner på 78 igen till fredag.

Igår åt jag 2 fröig till frukost (det vill säga 4 mackor, vaknade jättehungrig!!) men sen åt jag både till lunch och till middag det sista av bulgursalladen från lördagens fest. På kvällen var älsklingen gottesugen och tja, var är min karaktär? Jag föreslog iaf fruktsallad vilket gick hem, men gräddglassen var väl inte lika bra kanske. 78,6 idag alltså. Suck. Igårkväll bakade jag bröd på surdeg och dinkel, det ska hålla sig lite bättre än vanliga bröd sägs det, vi hinner aldrig äta upp dem innan det blir för gammalt. Problemet är ju att när man har nybakat bröd hemma äter man mer bröd. Tja, problem och problem, gott är det ju ändå =)

Vi hade en jättemysig dag igår, lite "bonus-söndag" eftersom pojkvännen var hemma från jobb. Vi körde och gjorde lite ärenden och sen körde vi omkring i grannkommunen där vi båda kan tänka oss att bosätta oss när det är dags för hus, kollade in småbyarna och tittade uteifrån på några hus som vi sett på Hemnet. Å ja jag vill ut på landet (vi pratar ändå bara 10-15 min från stan) till ett mysigt gammalt hus med spröjsade fönster, brutit tak och uppvuxen trädgård...

4 kommentarer:

  1. Åh precis vad jag längtar efter med. På landet, men inte föör långt in till stan. Ska gå att cykla om man är på hurtigt humör ;)
    Tack! Nej nej, det är peruken jag beställde. Den såg inte så verklig ut utan mössa o flätor eftersom det var så tokmycket hår osv, men tyckte det blev helt ok med flätorna.. :) kram

    SvaraRadera
  2. den där bonus söndagen låter underbar... själv jobbar jag mest hela tiden just nu.. men idag är jag tidigt uppe och har slängt in lite pointsfattigt bröd i ugnen..
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag tror att man måste få unna sig lite extra ibland, du åt ju fruktsallad så lite gräddglass till tycker jag inte du ska ha dåligt samvete för!du stod ju emot andra frestelser..
    Det där med att baka ja, så det finns tillgängligt- det vet jag vad du menar med.
    kör du viktväktarna nu och hur många points/dag har du att "spendera"?
    fortsätt kämpa! :)

    SvaraRadera