02 september 2009

Dag 2 i utmaningen - check!

Min kvällsmat igår och ett glas light
flädersaft framför tv:n med datorn redo...

Gårdagen gick också bra - jag är inne i en bra ruljans nu!
Frukosten igår - gröt (2,5p) som vanligt!

Sen skulle jag ge mig iväg och träna men solen strååålade och jag kände inte för att vara inomhus. Så jag snörade på mig promenadskorna och gick en milslång promenad på ca 90 minuter = 1,5 träningspoäng. Det var helt fantastiskt väder! 25 grader och folk låg på stranden och solade... Underbart den 1e september!

Sen åt jag rester av kycklinggrytan (supersmarriga 7p!!) och sen lite vaniljyoghurt 2p.

På kvällen var jag första gången på nya extraknäcket där jag städar på en tandläkarklinik (inte skitkul men behöver man pengarna så...) Så lite motion där också för lite svettig blev jag minsann, och två äpplen som mellanmål.

När jag kom hem var klockan närmre 20:30 så jag åt 3 knäckebröd med keso, avokado och flingsalt (4p) och en kopp te.

Ja, så när man tittar på dagen så fick jag ju inte i mig mer än 15 points men jag åt en del frukt och gick inte hungrig en sekund - som sagt så mättar kycklinggrytan och dinkelriset väldigt bra! Och det är ok eftersom jag bara promenerade & inte tränade hårdare. Känns som en bra dag iaf!

3 kommentarer:

  1. jäklar vad duktig du är! :)
    fast helt platt är inte min mage stående heller, ser man på profilen, men jag kommer nog alltid ha den lilla "bulan" på magen. men låren ååh fy!
    dessutom tycker jag att du ser riktigt smal ut på dina bilder! dina lår speciellt! :O

    SvaraRadera
  2. Heja dej!
    Hoppas du kan smitta av dej lite till mej nu när du är så duktig...

    Vore roligt om du kan köra nån mer/samma tävling igen, du som är så duktig på´t! Jag måste ju få revansh! =)

    SvaraRadera
  3. Åh Tack för dom vänliga orden! Det behövde jag!
    Tur att din blogg finns oxå för jag tror jag är på G idag!!!
    Har skött mej skapligt o nu när dottern ville ha en glass tog jag en banan istället!! Heja Heja!!

    SvaraRadera