17 september 2009

Sopptorsdag

Här är det fortfarande förkylt. *Atjoooooooo*

Gårdagen blev ännu en bonussöndag - pojkvännen var hemma från jobb igår med. Vi sov länge, åt dinkelsurdegsbrödet till frukost (gott!) och sen gick vi en lång runda, ner längs havet och bort till västra hamnen där det blev lunch på Espressohouse. Bästa allternativet hade kanske varit en bulgursallad men nää, det står mig upp i halsen nu efter alla resterna. Så en macka med kyckling (visserligen grovt bröd) fick det bli, och te.


Middagen igårkväll... kycklinglasagne. Å så gott! Och nä, inte särskilt fett - stekte kyckling, grönsaker och hällde på krossade tomater och 3% mjölk, varvade det med färska lasagneplattor och blandade mozzarella och riven 10% ost ovanpå. Så ja det var väl helt okej. OM jag hade hållt mig till en portion... *skäms* Jag tog två för det var så förbannat gott!! Recept här.

Och ja, vågen på samma idag.

Så idag bestämde jag mig för att vända på "steken". Jag började dagen med en macka och gick sen en timmes promenad - är ju förkyld så den va inte supersnabb men jag blev svettig och det får räknas ändå. Jag kom hem och gjorde grönsakssoppa, åt lite av den och en liten brödbit till. Sen har jag gått på stan i 3 timmar (shopping shopping!) och nyss kommit hem och ätit lite mer grönsakssoppa. Hoppas på mindre än dagens 78,6 men kan nog inte vänta mig att vara nere på förra veckans 78,0 imorgon. Imorgon går jag på och börjar jobba natt igen - tur att jag kommit på banan igen, då kan det blir en bra helg.

Ja, några 6 kilon på de här 60 dagarna lär inte hända, men ner ska jag och allt ner är bra. Igår fixade vi visum och bokade ett hotell i Orlando. Ser verkligen fram emot resan nu. Dollarn är i 6.87 - ser jäkligt bra ut med tanke på min passion for shoppning =)

Och för oss med lårkomplex - vi har mindre risk för hjärtsjukdom. Joho, läs här!

3 kommentarer:

  1. Jag funderar över detta med vägning varje dag, hur kommer det sig att du valt att göra så? Jag väger mig efter en vecka(måndagar) (plus en fuskvägning på fredagen för att jag är så nyfiken..) Tycker du ändå tänker smart även om v.v. verkar hata mjukt bröd så har du ju ändå tagit smarta alternativ med det mjuka brödet! och dessutom måste man få variera sig :)
    Även om du inte når ditt mål, 60dagarna du satt upp så ska du inte ge upp, bara göra om målet ;)
    Nu ska jag titta på ditt lasagnerecept som lät så smarrigt! har du points på den?
    hej och hå, kämpa på ;)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du slipper den där förkylningen snart! Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du blir frisk snart. Kycklinglasagnen ser supergod ut. Hur mycket räknar du en bit?

    SvaraRadera