05 september 2009

Vägdag - 78

Vikt: 78 kg
Förändring från förra veckan: -0,6kg
Totalt: -9,3 kg

Ja, 6 hekto är ju inte fy skam. Jag är ganska nöjd. Ganska. Men som Anneli skrev och som jag känner igen mig i så himla mycket så är jag inte riktigt nöjd eftersom det jag går ner nu är de kilona jag gått upp av okynnesätande under sommaren och inte förrän jag är nere på 75 kommer jag vara riktigt riktigt nöjd när det visar minus, för innan dess känns det inte ritigt som nåt minus. Jag borde tänka att det är lika jobbigt och kräver lika mycket av mig att gå ner kilona nu som det var i våras när jag stod och stampade på den vikten jag har nu - och därför är det precis samma prestation och jag borde bli lika nöjd med mina resultat. Men mja, jag vet ju om att om jag hade varit sådär bra på att berömma mig själv så hade jag haft ett stort problem ur världen men så är ju inte fallet.

Min utmaning innebär ju att gå ner ett hekto om dagen och 0,6 på en vecka är ju inte så långt därifrån. Hoppas se 77 nästa vecka =)

3 kommentarer:

  1. jag känner igen mig om tankarna att viktnedgången "inte räknas" förrän man är på plus/minus noll igen och kan börja räkna NERÅT. MEn det ÄR GRYMT BRA JOBBAT! Och till inlägget ovan så ja, man blir glad! hon är ju dessutom så jäkla snygg!

    SvaraRadera
  2. Grattis till minuset! :)

    Förstår vad du menar när du skriver att du inte kommer känna dig nöjd med minus förrän du har gått ner det du gick upp i sommar. Fast jag står ju bara still..

    SvaraRadera
  3. 0,6 kg är bra! Gud, jag märker hur annorlunda man tänker kring andra jämfört med sig själv. Jag ser det som helt naturligt att andra kan ha "svackor" och unna sig och kanske gå upp några kilon men man är så mycket hårdare mot sig själv. Jag ser ju dig som duktig nu även om du vägt mindre tidigare. Själv har jag rasat en del nu pga en så kallad dropp-diet...

    SvaraRadera