04 april 2009

Vågplus & förkylning är ingen bra kombo...

Ja, det blev bara en kärleksmums i natt. Sen tog samvetet över lite. Däremot verkade jag ha ätardjävulen i mig igen för det blev lite kycklingsallad och sen ett gäng potatisklyftor - och jag va lixom mätt när jag kom dit, och då brukar jag kunna klara mig hela natten på bara frukt. Men där ser man vad den här jädra cykeln ställer till med i kroppen. Vill bara skrika åt den "Du ÄR inte gravid så sluta bete dig som om du vore det!". Jaja, så 4 hekto upp idag, föga förvånande.

Det som är ännu störigare (!!!!) att det där som gjorde mig lite hängig igår och som gjorde att jag slappade bort hela dagen i soffan innan jag släääääpade mig ut för att springa - har börjat bryta ut nu. FAN! Nös ungefär en triljon gånger i natt och vaknar med tjocka bihålor och ond hals. Fan fan fan - när jag äntligen FÅR springa så ska en förbannad förkylning sätta sig i vägen. Och i kombination med plus på vågen också... Skit också!! Så, nu har jag svurit allt jag orkar.
Har tryckt i mig en C-vitamin brus, echina force, en ipren och en vanlig vitamintablett. Nu ska jag göra en smoothie med bär och frukt, kan ju inte skada att vitaminchocka kroppen ordentligt.

2 kommentarer:

  1. Hoppas, hoppas, hoppas att du inte blir sjuk!!
    Tack för kommentaren i min blogg!

    SvaraRadera
  2. håller tummarna för dig att du slipper det jag åkt på! har haft rejäl förkylning sisådär varannan dag i en vecka. men de gångerna har jag varit rejält dålig. sen nästan frisk, men inte tillräckligt för träning. det suger. så hoppas du klarar dig!!

    SvaraRadera