08 april 2009

The magic 80

Idag stod vågen på 80,0 - bara ett hekto från den magiska 7:an som 1:a siffra =)

Något som dock gjorde mig lite deprimerad och tog bort lite av glädjen över detta är vetskapen om att jag inte kommer vara nöjd på måååånga kilon än. Jag hittade nämligen ett gammalt dokument på datorn där jag skrivit upp mina mått under ett viktminskningsförsök 2006 där jag startade på 80 och gick ner till 76 men va ändå inte nöjd. Och visst, det minns jag ju nu. Målet den gången var att gå ner till magiska 73, som jag ju nådde med viktväktarna 2004 och som är det lägsta i vuxen ålder. Idag tänker jag att 76 låter super!! Men jag vet att även när jag är där kommer jag inte va nöjd... Jag vill även idag ner till 72-73. Eller ja, ska jag vara helt ärlig vill jag se en 6:a på vågen men då är jag precis över 20 i BMI och det har jag inte figur för... Men ner och vända hade varit trevligt. Bara för att. Men ja, även om jag är så in i bomben motiverad nu så kommer sommaren snart med glass, vin, grillkvällar och en massa annt att utmana och testa mig så mycket mer frekvent än nu - plus att träning kommer prioriteras bort för alla get togethers med nära o kära - och jag vet att det kommer bli tuffare.

Ja, jag tänker inte sluta kämpa bara för det, jag VILL och jag vet att jag KAN därför SKA jag göra mitt allra bästa!! Jag kommer vara under 80 (hoppas jag ju) på fredagens invägning och jag har 10 veckor på mig till midsommar - och skulle gärna gå ner 8 kilo tills dess. Det är mycket, jag vet. Ett halv kilo i veckan är väl egentligen att föredra men jag siktar högt, och om jag är på 75 på midsommar så är det ju långt bättre än 87 ändå =)

Påsken som lurar runt hörnet ska nog inte påverka mig så mycket - jag ska jobba torsdag-måndag, 5 nätter på rad (jisses!) för att jag är girig efter storhelgs-OB! Och om jag kan hålla mig i skinnet är det en bra grej att jobba för där är jag strikt - plus att jag inte ska "fira", inga kalas eller sånt där jag frestas. Däremot... så kommer nog mitt jobb vara fullsmockat av godsaker (om jag känner kockarna rätt) men oftast så klarar jag att hålla mig borta från godsakerna! Jag ska ge pojkvännen ett påskägg med alla hans favoriter, så det finns redan lite choklad här hemma. Men jag försöker hela tiden fråga mig själv - vad vill jag mest? Äta choklad eller se 7:an på vågen? Finns inget mer självklart svar!

5 kommentarer:

  1. Tycker du är superduktig!
    Jag kämpar oxå för att få den där 7 som förtsasiffra till att börja med i alla fall!
    Grattis till at du bara har ett hekto kvar dit!

    Jag är med i en fototävling: http://elinanilssoon.blogg.se/2009/april/rosta.html?_tmp=9ac120d81d10b906708100f64803c3c2cb6a07ad

    In och rösta! =)
    Kämpa på och glad, sund påsk!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du ser en 7:a nästa gång!! :) Turbo Jam är en träningsDVD som jag laddat ner... det är lite bodycombat-inspirerat, riktigt jobbig och rolig faktiskt. Bra musik och snygga, inspirerande tjejer! :) Testa att googla på TurboJam så får du nog upp en del. :)

    SvaraRadera
  3. har exakt samma här.. känner mig bättre men öronen o andfåddheten.. usch..

    SvaraRadera
  4. Va kul! :) Jag använder i princip bara de som heter "Cardio Party", de andra är inte lika jobbiga utan mest rörelser. Cardio Party är riktigt bra konditionsträning :)

    Jag är 172 cm och vill tillbaka till 65 kg. :) Hoppas dagen varit bra!

    SvaraRadera
  5. grymt, vill oxå ner under 8:an nu, det är en riktig milstolpe, lycka till i helgen, nu tar vi dem! :P

    SvaraRadera