03 april 2009

Dagens träning!

För andra dagen på rad gav jag mig ut i löparspåret med planen att från gårdagens 3,5km öka till 5km vilket jag gjorde och det gick bra. Jag sprang 5-6 minuter och gick 1½. Klockan stannade på 30 minuter och 20-30 sekunder vilket känns väldigt bra!! Jag tog ju mig över hindret - och det stora målet - 5km på under 30 minuter - för drygt 3 veckor sedan (och de senaste 2 veckorna har jag ju inte sprungit alls pga ryggen) och då sprang jag ju hela 5km non stop, tog ut mig fullkomligt - och var döööööd efteråt! Och att som idag under ett pass där jag tillåter mig intervaller med gångpauser på 1½ minut komma så nära min rekordtid, och må hyffsat bra under löppasset, känns ju super!

Distans: 5km
Tid: 30;30
Km/h: 9;68
Min/km:
6;12
Övrigt: Underbart väder!!! Jag behöver tunnare löparkläder - jisses vad svettigt!!

Ägnade även 20 minuter åt stabilitetsträning med balansboll enligt naprapats order. Fick en med nån tidning en gång och den har legat platt och plastig i gardroben tills i går, jag är helt enkelt inge vidare på att träna hemma - har en massa mini-reedskap här hemma som sällan används...
Tillbaka till balansbollen - jag har alltid tyckt att det har sett ganska enkelt ut - men nähä! Det va till och med ganska vanskligt emellanåt men kändes riktigt bra och jag kommer säkerligen ha träningsvärk i morgon!

2 kommentarer:

  1. Grattis till rekordet! :)

    Hur lång är du förresten?

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag är 1.85 lång - det står bland måtten i sidokolumnen, kanske lite svårt att hitta bland alla andra siffor =)

    SvaraRadera