22 april 2009

Inspiration - Långa tjejer

Jag gick in på den här sidan där man av någon underlig anledning kan kolla upp vilka kändisar som är hur långa - så det gjorde jag! Eftersom jag är 1.85 cm lång så tänkte jag att det kunde vara intressant. Föga förvånande väldigt få kvinnor i min längd, men jag hittade några stycken.

Tennisspelaren Jelena Jankovic





















Den andra är modellen Adriana Sklenarikova - som tydligen är i guinnes rekordbok för världens längsta ben =) Hon väger 58 kilo!!! Det är helt sjukt, 20 kilo mindre än mig.












En modell till; Michelle Bushwell,som nog inte väger så mkt mer än den första modellen.

Vill inte kalla dessa bilder ideal eller förebilder direkt - men jag blir inspierad av bilder på slanka kvinnor, som nog de flesta på diet blir.

Tennisspelaren är ju smal men väldigt muskulös och det hade jag inget emot att bli =)
Men man får ju lite perspektiv när vissa är såååå himla smala, det är ju inte det man vill åstadkomma direkt, kurverna vill man ju behålla! Och ja, med mina höfter skulle det vara en fysisk omöjlighet att nå modellfigur även OM jag hade velat det!

Men ändå - jag har många gånger fått höra när jag börjat gå ner i vikt att jag "måste sluta" för att jag "inte får bli för smal", för det skulle se konstigt ut eftersom jag är så lång osv. Hmm... det vet jag inte. Men just det där "nu får du sluta" får man ju ofta höra - avundsjuka eller att folk inte hänger med i förändringen?

5 kommentarer:

  1. hua mej vilka bilder, inspirerande, men samtidigt avskräckande. men vad lång du är!!! jag som tyckte jag var lång med mina 176! =)

    SvaraRadera
  2. bara avundsjuka. lyssna inte på dem! du får väl bli hur jäkla smal du vill så länge du MÅR bra? de som säger så där har ingen aning om hur dåligt du mår till följd av din övervikt, och har således ingen rätt att uttala sig.

    SvaraRadera
  3. Näää men så sa ju jag till dig bara häromdagen. Avundsjuk jaaa såklart, för du är skitsnygg och jag är fet som en ballong *asg* men inte missunsam. Ville bara tala om för dig att du verkligen ser väldigt bra ut och att du egentligen inte behöver gå ner ett gram till för du är perfekt. Men jag vet att man inte själv tycker det utan alltid strävar efter mer viktnedgång och att man själv vill känna sig riktigt smal. Men lovehandles eller inte, du är en pingla. Var bara det jag ville säga :-)

    kram kram

    SvaraRadera
  4. Shit förresten vilken otroligt snygg kropp den översta tjejen har. Hon längst ner är ju hur söt som helst och visst är det inspirerande att vara så smal, men med de där jättelånga, supersmala benen och så höga klackar dessutom så går mina tankar osökt till bambi. Det ser lixom vingligt ut på något sätt. :-) Hur kan man gå på så smala ben? De borde ju brytas eller nåt?

    SvaraRadera
  5. http://www.celebheights.com/s/compare.php är ett annat tips. då måste man visserligen räkna om till feet och inches men det är inte så svårt.

    SvaraRadera