26 april 2009

Jag är HOPPLÖS!!

Jag var så duktig i fredags, räknade points när det grillades o begränsade intaget så jag låg på minus igår morse. Duktig. Igår på dagen va det lite oregelbundet mat-intag pga jobb på konserhuset - och sen var det fest på kvällen - med tilltugg... Några glas vin o en liten drink... o för mkt av tunnbrödsrullar, smördegsknyten, salta kex med brieost, nachos o guacamole. Hopplös. Var inte hungrig o hade inte behövt, men guuuuuud så gott!!!

Idag = bakis = HOPPLÖS!!! Jag äger NADA karraktär dagen efter. NADA!! Stor frukost o sen en liten choklad o flapjack på jobb (där va jag nog uppe i pointsgränsen...). Sen en jättegod varm ciabatta med brie, salami, pesto o soltorkade tomater på ett café i kvällssolen mellan föreställningarna. Och ja, sen choklad igen. 100 gram. Fy skäms på mig!! Och... ja nu skäms jag igen... jag hade med mig en nutrilett-bar som jag också tryckte i mig helt i onödan. Skäms!!!!! Jag vågar knappt väga mig imorgon men jag ska - bara för att se sanningen i vitögat och se till att ha 4 helt fläckfria dagar där jag håller mig inom pointsgränsen o rör på mig varje dag.

Nästa helg testas min disciplin (vilken!?) igen. Jag och 7 tjejkompisar har hyrt ett hus fredag-lördag på Österlen där vi ska koppla av, promenera lite, umgås, ha hemma-spa och... ÄTA & DRICKA en himla massa gott!! Alla bidrar med vars en mat-del och frukosten ligger på mig (aj löööööööv frukost!!) så jag ska baka bröd o fixa alla mina godaste grejer med mig. Det lär bli en hel del vin dessutom så pointsen lär bli tresiffriga... Men hur ofta gör man nåt sånt? När jag kommer hem ska jag späka mig med 4 nätters jobb på rad där jag ska gå ner varenda gram haha.

Men okej, först morgondagens ångest. En ångest i taget... =(

7 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska sluta ha ångest och istället planera upp dagar då du äter det du tycker om - det mår man bra av! :) sen är det ju så jobbigt att räkna points.. bättre att lära sig vad som är bra för kroppen och inte och sen planera maten och laga den på bra råvaror och en fördelning av näringsämnena så det passar just dina mål :)

    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där...
    Lika hopplös som du vad gäller dagen efter... ;)

    SvaraRadera
  3. Mja, jag VET ju vad som är bra för kroppen - men det kvittar när jag är bakis, mitt förstånd är lixom på vilohem då!
    Jag är ju medveten om vad jag stoppar i mig så nä, jag borde inte ha ångest. Men det kommer va kämpigt imorgon bitti vid vågen!

    SvaraRadera
  4. Ija jag känner så väl igen mig. Man VILL inte hitta sitt förnuft egentligen, för då HADE man ju gjort det. Eller jo, den delen av en som VILL GÅ NER I VIKT, vill att förnuftet ska segra och säga STOPP, men den delen av en som VILL NJUTA OCH HA DET GÖTT, räcker ju fingret åt präktigheten ;-)

    Ta en ångest i taget som sagt... och du, försök att inte ens ha någon ångest (hur lätt nu DET är).

    Låt oss vara jä..ligt stenhårda till på fredag nu. Min helg har troligtvis varit värre än din. Jag var ju för sjutton inte ens duktig i fredags. Så det var ju duktigt av dig ju!

    kram kram

    SvaraRadera
  5. Haha ja det började ju fint med smoothies och havregrynsgröt, men sedan gick jag förbi en mataffär som hade extrapris på naturgodis. :D Men känns ändå helt ok. Förrut var jag en extrem bakisätare, herregud. Jag kunde sätta i mig en Ben&Jerry-bytta till frukost och sen en påse chips och dipp till middag. Blääää!!

    Imorse tog jag en bamyl med en gång och efter lite övertalning lyckades jag få mig själv att inse att det faktiskt var en bra idé att börja dagen med min vanliga frukost!! :) Sen mådde jag mycket bättre och då blev det lättare. Men mot eftermiddagen kom tröttheten ikapp mig och lite naturgodis slank ner ändå. :P Men vad gör det!

    Nya tag imorgon. Låter som en bra idé att väga dig så att du sen kan se hur det rinner av igen! Du kommer klara det här. :) Kram kram

    SvaraRadera
  6. Åååh, den där frukosten såg inte LITE god ut :D

    SvaraRadera
  7. Jag vet... Stal ju bilden men den är ändå ganska lik frukosten jag satte i mig - dock mindre fullkornsbröd (för det är det väl på bilden?) och mer frallor med pumpakärnor... Mmmmmm....

    SvaraRadera