13 april 2009

Efter 2 veckor i Vikttävlingen


Efter andra veckan är min vikt 78,5 = resultat -2,4
Totalt efter 2 veckor -4,4
(Fast starvikten va ju väääldigt mycket högre än några dagar tidigare pga helgen i Dublin)

Hur har det gått för er andra tjockisar?


Jag fortsätter att rasa i vikt - ytterliggare 4 hekto ner idag! Nu kör jag sista natten, femte på rad, det känns i kroppen att jag är trött trött trött. Utmaningen blir att inte gå upp allt nu när jag börjar leva och äta som vanliga människor, dvs kliva upp på morgonen och i säng på kvällen (och inte tvärt om).

Idag har jag ätit lammrostbiff och potatisgratäng - lite fettigt med 15% grädde o ost i gratängen, men man petar inte inför svärmor och dessutom smakade det mums! Och en solero berry på det, årets första pinnglass i kvällssolen. Vet att den är ganska ofarlig - 99kcal - minns inte points men det är max 2. Får bli nånting nu i natt också, lite laxsallad som igår kanske...

Promenerade 90 minuter igår (inte särskilt fort alls!) och vaknade idag med förvärrad förkylning och huvudvärk. FAN! Jag va helt övertygad om att jag va påväg att bli frisk men nu är det ju sämre igen... Suck! Förmodligen i kombo med att kroppen är trött efter alla nätter. Jaja, jag går ner i vikt i alla fall, men orken är ju nada så jag hade hellre gått ner saktare, byggt muskler o inte flåsat ihjäl mig som nu...

4 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar angående spinningen! Alltid bra med någon annans åsikt angående ryggen och träningen. Jag fortsätter med spinningen tills ryggen säger ifrån. Än så länge har jag inte känt någonting av ryggen varken när jag spinnar eller tränar på gymet :) Jag fick höra från min läkare när jag skadade mig att min skada borde vara läkt inom 2 år, nu har det gått 4 år.

    Vad bra det går för dig med vikten och tävlingen! :) Grattis! Hoppas du mår bättre när du får vara ledig i ett par dagar.

    SvaraRadera
  2. OJ!
    Aningen avis är jag måste jag erkänna! =)
    GRATTIS!! Du står på vad mitt delmål är som jag SKA uppnå till 17/5.
    Kämpa vidare du är otroligt duktig!
    O Krya på dej!

    SvaraRadera
  3. Ja men visst! Det är otroligt härligt de dagar man känner sig smal och byxor hänger. =)
    Fler sånna dagar till oss viktisar!

    SvaraRadera
  4. AHHH äntligen har jag hittat hit! SNYGG BLOGG!!! Då ska du in där du hör hemma! favoritlistan!!!
    hoppas du har de bra vännen! många kramar från mej föneböna

    SvaraRadera