28 april 2009

In need of a boost...

Fasiken då, samma på vågen i morse som igår - går inte så fort nedåt som jag hade hoppats... Jag hade verkligen behövt ett minus för att boosta motivationen och disciplinen. Blev ingen middag alls igår, några knäckebröd hit o dit, frukt, en mangosorbet-dessert syrran bjöd på, några nävar flingor (ja, jag har börjat äta dom som snax så nu kan jag inte ha sånna heller hemma...) o torkade aprikoser här o där... Inge bra alls. Vad hände med 4 perfekta dagar!? Suck.

Men jag har redan varit ute och sprungit 5km idag. Det tog 32 minuter idag och var riiiiiktigt jobbigt... 22 grader i skuggan ute och jag flåsade som en idiot. Fan då, när ska det bli enkelt!?

Hade jag inte haft fullt med skrivjobb att få gjort hade jag tagit en långpromenad senare också. Idag började nämligen STEG! Korpens stegtävling för företag. Mitt jobb är indelat i 3 lag, ett per avdelning, och man stegtävlar till 6:e juni. Prestige på hög nivå, såklart! =)

2 kommentarer:

  1. Då joggade vi på samma tid idag!
    Jag är nöjd!
    =)

    SvaraRadera
  2. Låter ju jättebra med 32 minuter!! Klart det är jobbigt när det är varmt. Fy sjutton!

    Haha prestige på hög nivå, jajamensan. Kollar man på facebook så finns där ju en och annan som tar det på STORT allvar ;-)

    kram kram kära kollega

    SvaraRadera