11 april 2009

Med kniven på strupen

Jag hann inte mäta mig för pojkvännen ringde o tyckte vi skulle köra och titta på ny TV (jag är nog den sista på klotet som fortfarande har en redig tjock-tv) så det gjorde vi. Så jag mäter mig imorgon.

Jag har varit så himla glad hela dagen åt att jag faktiskt väger under 80!! Det är en sån enormt skön känsla och även om jag inte pratar om min vikt utanför bloggen så OM jag hade velat så känns det ju en miljon gånger bättre att säga nåt på 70 än nåt på 80. Och att jag har gått ner mer än jag har kvar (på gränsen men dock!) är ju en bastant milstolpe det också!


Dock blir jag lite nervös på samma gång... Jag vill genast fira - med mat såklart! Helst med kladdkaka eller choklad. Och mitt sinne säger att "ja gör du det för du går ju ner i vikt så bra ändå så..." Baaah!!! Tyst! Jag glömmer mystigt nog bort varför jag går ner i vikt, slitet och självdisciplinen det har krävts och verkar tro att det rullar på av sig själv nu. Så många gånger just de tankarna har lett till att jag återfallit i gamla vanor - och det gör mig jätterädd! Jag är ju som duktigast när jag har kniven på strupen och "måste" kämpa för att gå ner (vilket jag ju verkligen fortfarande måste - oavsett vad min tröga hjärna vill tro!) Så jag läste alla era bloggar en extra gång och tänker efter att nästa fredag (eller lördag hehe) vill jag ju också ha ett minus - gärna under 79 då såklart - och då kan jag inte släppa taget helt.

Mantra to self; fortsätt kämpa, fortsätt kämpa, fortsätt kämpa....

Jag "firade" med pojkvännen supergoda mat - fetaostfylld lammfärsbiff (10% ost och ja, jag åt bara en) med klyftpotatis och tzatziki på 3,5% turkisk yoghurt. MUMS!! Så så illa blev det nog inte med firandet. Dock är det smockfullt av godsaker här på jobb nu - men nää, jag SKA inte! Jag vill detta så mycket hellre. Såååååå himla mycket hellre!!!

2 kommentarer:

  1. Känner igen det så väl, så väl... Att man tror att man kan äta vad som helst, det går så bra, det rullar på och oooops.

    Men du är så medveten, du är ju för bövelens SKETADUKTIG. Skit i allt det goda på jobb. Om jag klarade det, så klarar du det. Där är ju även en massa god frukt :-)

    Cocktailtomater brukar vara min räddning. De är så goda. NÄSTAN som godis ;-)

    Frukt och vatten Maria, frukt och vatten och nästa fredag 78,x :-)

    Ps.Fetaostfyllda lammfärsbiffar är sååå gott. En favorit här hemma faktiskt :-) Ska jag oxå ta och göra en dag snart. Mmmmm...

    pepp pepp pepp pepp

    SvaraRadera
  2. det gäller verkligen att hitta andra sätt att belöna sig själv på, allt utom mat funkar! själv köper jag sköna trosor, dom är på tok för dyra för att köpa jämt så det är en lagom belöning...

    SvaraRadera