08 april 2009

Stora röjardagen

Idag har jag inte lämnat lägenheten på hela dagen - men har gått ut på balkongen och hämtat syre och sol lite då och då. Jag har städat heeeeela lägenheten, damma, damsuga, moppa, toaletter, kök - the whole shabang! Jag har dessutom rensat garderober och köksskåp, provat kläder och fått ihop en hel säck till att ställa ner bland dom andra loppisgrejerna i källaren. Inser ju att även om/när jag går ner resten och kommer i vissa kläder lite snyggare än jag gör nu så kommer jag ju vilja köpa en himla massa NYA kläder! Och den stora anledningen till rensandet - jag ska bli sambo! =) Det ska bli sååå himla mysigt när pojkvännen flyttat in!

Det är lite lustigt... När jag träffade exet gick jag upp i vikt, tjohooo sådär hade jag lagt på mig ordentligt. När vi flyttade ihop vände jag på det och gick med i viktväktarna och det va då jag gick ner till 73. Nu har jag ju inte gått upp i vikt sedan jag träffade nuvarande pojkvännen (det har jag ju gjort under ett tag nu) men vi blir sambosar samtidigt som jag tar tag i vikten. Ja, det ena kanske inte har med det andra att göra men ett sammanträffande i alla fall.

Pojkvännen är ju notorisk gottegris, vältränad och smal och kan äta VAD som helst - och gör det gärna också hela tiden. Han säger att mina kostvanor är bra för honom, att han behöver äta nyttigare och mindre godis och visst, han äter ju inte godiset inför mig så det blir ju definitivt mindre. Men visst är det en utmaning också, sviktar min disciplin det minsta så är han ju inte sen att handla hem!

Men framförallt ska det ju bli så himla mysigt att bo tillsammans med honom!

3 kommentarer:

  1. Åh grattis, vad HÄRLIGT...

    Har ju aldrig varit sambo UTAN barn, men kan tänka mig att det är supermysigt att hinna bo med varandra innan barnen kommer ;-) haha

    Och fasen vilken effektiv dag du har haft idag. Men å andra sidan så förstår jag att du är motiverad inför det som komma skall.

    Då håller vi tummarna att det blir tvärtom i ditt samboskap denna gången, att du går ner istället för upp. Fast du, gå inte ner för mycket för du är redan skitsnygg och en riktig pingla.

    Tror du itne jag glömde ta papprena du lagt till mig i facket. Är så jä..la irriterad. Hade ju sett fram emot att hämta det och få kika på det äntligen. Så jä..la glömsk!!

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Hej mitt i natten!
    NU har jag äntligen fått upp halvvägsresultatet i tävlingen! SPANA IN MIN SIDA!
    KRAM / Bananen

    SvaraRadera