24 april 2009

Vägdag - 78,3

Dagens vikt 78,3 vilket blir -0,1 denna veckan (varit nere på 78,1 men uppe på 78,8 också)

Har haft en halvhjärtad vecka, fler skräpdagar än bra dagar dessvärre. Lite kombination av att jag är glad över den viktminskning jag åstadkommit hittills -kläderna sitter skönare o jag är inte lika hetsig över att bli mindre - och av den där hybrisen jag nämnt tidigare "jag går ju ändå ner i vikt så bra nu så jag kan ju äta det där också..." Liiite besviken att det inte hänt mer - det är ju bra för då vill man fortsätta kämpa - men inte oväntat alls.

Nu kommer helgen med sina prövningar; ikväll ska vi grilla. Inget vin för min del och ska försöka hålla mig från snaxet allt jag kan! Imorgon är det fest där det bjuds på vin o plockmat - ska ju jobba hela dagen men ändå försöka hinna äta innan festen, men jag vet hur svårt det är att låta bli snaxet när man dricker samtidigt... Den största utmaningen är på söndag när jag förmodligen är bakis. Jag ska jobba hela den dagen också men man hinner klämma i sig en massa onyttigt ändå... SKA INTE!!!

Långpromenader de senaste två dagarna har inneburit (tillfällig?) viktökning (jag som rasat i vikt senaste 3v då jag varit förkyld o inte rört mig ett skvatt) kanske pga ökad hunger. Jag läste det nånstans att det eg är meningslöst med promenader för viktminskning (men finns ju andra hälsovinster) eftersom man blir hungrigare o äter mer än det lilla man förbränner... Nu känner jag mig iaf bättre så jag ska ge mig ut o springa en runda, kommer bli skitjobbigt men jag måste ju komma över "första rundan" nångång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar