23 april 2009

Operation bokad!

Ja, jisses vad jag har grubblat de senaste dagarna. Testat om jag har kunnat intala mig själv att de inte är så hemska (pojkvännen har lixom knappt märkt dom - beror nog mkt för att jag är bra på att dölja dom!) och att det är sånt som händer med kroppen osv... Men nä, det går inte. Oavsett de nackdelar jag grubblat fram (den enorma utgiften, återfallsrisken, andra risker...) så överväger de inte fördelen - och inte heller den enorma nackdelen som det innebär att ha kvar åderbråcken.

Faktum kvarstår att jag detta är mitt enda allternativ - om jag inte genomgår operationen så får jag leva med dem och leva med att de kommer bli större och värre med åren - förmodligen i samma takt som mitt psykiska lidande kommer bli större o värre...

Så, nu bestämde jag mig - och har fått operationstid till om en månad den 25e maj kl 10.

Sedan jag bestämde mig har jag fått ännu mer motivation till att vara riktigt strikt med maten!! För nu kan jag se en framtid med fina ben, både smala och utan åderbråck! Inte som innan, ja kanske lite smalare men ändå skitfula ben fulla med fula ådror som jag ändå måste dölja. Nu har jag ingen ursäkt längre!

2 kommentarer:

  1. Grattis till beslutet!
    Och oj vad fort du fick tid. =) Då blir du kanske fin redan till den här sommaren?

    SvaraRadera
  2. Låter perfekt! Förstår verkligen att du gör det. Det hade jag oxå gjort. Att ha kvar sådana saker som man inte kan känna sig bekväm med, hur mycket andra personer än intygar att det inte märks/syns osv, funkar inte. Man måste få göra som man känner. Tycker du gör helt rätt! Nu slipper du kanske besvär oxå vid kommande graviditeter.

    kramis :-)

    SvaraRadera