27 april 2009

Hyffsad start...

Under de första minuterna på mitt löppass kändes det som att jag sprang in i en vägg - jag började topp-andas (när man fyller lungorna med så mycket luft det bara går) efter bara en minut och tänkte att nää, det här går ju bara inte! Sprang 5 minuter (i väldigt sakta tempo) o gick sedan i 3 - bara för att kunna andas normalt igen. Övervägde att promenera resten av sträckan men så tänkte jag att jag testar att springa lite till... Och då gick det bra (fortfarande jobbigt men ett jämt flås och det rullade på lixom). Urskumt!

Min teori är att jag kanske är lite pollen-känslig... Jag var det som tonåring men växte från det (jättevanligt) o har inte känt några besvär på flera år. Dessutom sprang jag i motvind då det kändes som jobbigast och jag minns från då jag var känslig att blåsigt väder var allra värst (och regnigt allra bäst) vad gäller allergisymtom. Nån annan som haft liknande bekymmer?? Skumt som tusan var det i alla fall... Jag sprang 5km på 33 minuter - har ju varit under 30 (som jag behöver påminna mig själv om lite ibland) men jag är glad att det gick hyffsat idag ändå.

Nu har jag nyss kommit hem från långlunch med syrran och mamma på Katrinetorps gård. I en supermysig innergårdsberså satt vi och åt jättegod, vällagad o ganska dyr mat (400kr för 3 varmrätter -saftigt för att vara lunch..) och sen tog vi en promenad bland trädgårdsodlingarna. Mamma åt isterband med rödbetor och syrran och jag tog en kalkon med parmesansås och en helstekt rödspätta (båda med färskpotatis... mums!) och så åt vi halva var (ambivalens ligger i familjen så vi tar en av varje och delar). Ja, det var ju ingen viktväktarmat (definitivt inte - smör i sås, panerad fisk osv) men portionerna var inte superstora (men mätt blev man!) och jag hade ju faktiskt sprungit innan så det får räknas som godkänt ändå. Blir en väldigt lätt middag ikväll så ska det nog ordna upp sig!

3 kommentarer:

  1. haha tror du? :) hoppas jag klarar det iallafall :) Flygvärdinnedieten?! :D Det va nått nytt :P får googla lite!

    Mmm LCHF, I like it! Baacon <3 haha

    SvaraRadera
  2. Tack för inspirationsbilderna! De behövdes! =)
    Nu kör vi!

    SvaraRadera
  3. Åh vad det ser GOTT ut. Mmm...

    Här har vi packat ner ALLA kastruller, stekpannor och alla matvaror så här blir det färdigmat/hämtmat ända till fredag. Ooops.

    (Jag äter ju viktväktarmåltider, så för mig gör det ju inget men det kommer vara lagom frestande när de andra äter från Alfredos pasta, kinamat och pizza) :-/

    Härligt att det gick så bra att springa! Du är duktig.

    kramis

    SvaraRadera