05 april 2009

Nya tag så det smäller om det!

Japp! Jag blev så arg på mig själv - kanske går att utläsa ur mitt förra inlägg - att jag har lust att sparka mig själv. Men det går ju inte. Vågen visade i morse 82 pinsamma kilon!! Jag skäms så jag dör. Här skyller jag på Dublin, säger att jag unnat mig massor men ska ta tag i det igen. Tre perfekta dagar tisd-torsd, bra mat och löpning. Och jag går ner en hel del av dublinvikten. Sen kommer mensen och jag tror på fullaste allvar att den typ både berättigar till att moffa i sig och trollar bort överflödskalorierna lite sådär magiskt. Och jag går upp till nästan dublinvikt igen!!! Men HALLÅ!?

Är fortfarande förkyld - inte direkt mulad och igenkloggad men nyser, har ont i halsen, tryck över bihålorna och haft lock för öronen sen i förrgår. Så idag började jag med echina force, vitamintablett, ipren, c-vitaminbrus och en smoothie med yoghurt, banan och apelsin samt lite sötningsmedel och vaniljpulver. Sen blev det rask promenad, 1 timme & 20 minuter - 9 kilometer. Därefter gjorde jag en supersmarrig blomkål- & broccolisoppa (kokte grönsakerna i buljong, i med 5% matl.grädde och massa kryddor - älskar vitpeppar!, mixa hälften av grönsakerna. Klart! 5 points på dryga 2 liter, så max 1-1½ point per portion. Perfekt!

Nu var det 4 timmar sedan jag åt och jag kommer inte klara natten utan nånting, men jag tror jag såg lite keso där ute, så det får det bli.

Nu SKA jag ha en perfekt vecka. Någon annan?

2 kommentarer:

  1. I´m right there with you :-)

    Vi får kämpa på tillsammans och kicka varandra därbak om vi så mycket som TITTAR åt Ankis bakverk. Grrr...

    SvaraRadera
  2. Åh, tack för sopptipset! Ska flytta i juni och behöver rensa ut frysen...gissa vad som ligger där, blomkål & broccoli. :) Och jag ska inte ha en perfekt vecka för jag har redan ett restaurangbesök inplanerat, men jag ska hålla igen ordentligt och ha en riktigt BRA vecka! Krya på dig!

    SvaraRadera