22 april 2009

Tankar om lite av varje...

Cold - både as in vinter och as in förkylning - jag hoppas du är gone forever!! Har nyss varit ute och promenerat 90 minuter - 9km - och det kändes bra. Lite jobbigare än det brukar och såklart var det ju kallt ute för första dagen på flera veckor här nere, men det ska nog bli bra. Har tagit två promenader (som däckade mig totalt pga förkylningen visst inte var över...) men jag har inte sprungit på 19 dagar - så jag börjar lugnt, promenader nu några dar, kanske en löptur till helgen om jag fortsätter bli bättre.

Promenerade förbi Xtravaganzas Viktcenter nere i Limhamn idag och reflekterade över att jag var nära på att ge mig på det i höstas när jag var fed up med min kropp! Jag är glad att jag fixar detta utan pulver för usch vad pesigt det hade varit. jag har en kollega som levt på Modifast i över ett år (undantaget ett mål om dagen dock tror jag) och hon har ju rasat i vikt hela året, typ 50 kilo kanske (hade ju en hel del att ta av). Och jag är imponerad av den disciplin det innebär, att hon inte ens äter efterrätt på nyårsafton, att hon tar med sig modifast när hon åker utomlands på semester. Det hade jag aldrig fixat! Jag har ju testat och trillat av typ direkt, Nä, jag är glad att jag hittade motivationen för att fixa detta på egen hand!

Har haft ett par dåliga matdagar nu på sistone - lite inne i en ond cirkel sen helgen. Hade en bra matdag i söndags för att kompensera den dåliga helgen och sen har jag jobbat natt måndag och tisdag - vilket brukar (då självdisciplinen är där) vara väldigt bra för viktminskningen - förmodligen eftersom jag har lättare att kontrollera suget när jag är trött o inte så aktiv. Men dessa nätterna har jag småätit en del, plus att igår blev det ingen middag hemma vilket ledde till lite småätande och sen kycklingpytt på jobb (fett fett fett). Dessutom verkar jag tro att glass är fritt flöde a la noll points eller nåt för det är glass-intag varenda dag och inte bara solero berry - nä, igår hade Hemköp ½-litersbägare för 14.90 - lyxig vaniljglass med macadamiannötter i den ena (mina favoritnötter - och ja, jag köpte två...) och choklad med tryffelbitar och kolasås i den andra - OH MY GOD vad gott!! Tyvärr finns det lite av vaniljen kvar i frysen så det blir det väl ikväll, men sen får det för tusan bli ändring - för vågen är ju på plus så det här håller ju inte...

2 kommentarer:

  1. Hej! Det är ju okej att unna sig lite ibland, bara man gör det med måtta. Ibland liksom behöver kroppen det. Hoppas allt är bra! :) Kram

    SvaraRadera
  2. VAAAA är inte glass noll points! Shit... Fasen oxå!!

    jag åt en laktrispuck innan. Du är i gott sällskap. Drömmer om att en vecka kunna spara så många points att en HEL tallrik ben & Jerrys ska kunna gå ner på fredagskvällen. (väger mig på fredagmorgnar, så om jag äter på fredagkvällen så hinner jag fixa viktnedgång resterande 6 dagar till nästa fredag, hehe).;-)

    SvaraRadera