04 augusti 2009

Smygstartar nyttiga livet lite...

Nu har jag försummat er tillräckligt länge, nu är jag tillbaka på riktigt! Ja, här på bloggen då alltså, jag har inte riktigt hittat Hitler inom mig när det gäller maten - men jag har tränat step och pump igår och idag så lite igång är jag ändå. Vi får kalla det smygstart. Sambon är ledig någon dag till och på fredag ska jag fira min födelsedag med att ha tjejmiddag för vännerna - sen börjar jag jobba på lördag natt igen (då är jag bakis så då lär jag inte va så nyttig) och sen kan det nyttiga livet starta på allvar igen!

Såhär god frukost serverades vi av svärfar...
Hela helgen i Kalmar bara åts det hela tiden, jag gick ungefär 8-10 000 steg per dag så helt stilla var jag ju inte men det kompenserade ju icke sa nicke för allt jag stoppade i mig. I söndags blev det dessutom en pizza när vi landat hemma igen. Väntade mig bra över 80 igår och hamnade på 80,1 (oj oj oj) och idag 79,4 vilket är 3 kilo plus sen förra fredagen. Ska fortsätta med träningen den här veckan, försöka tänka mig för när det gäller maten och nästa vecka sätta igång på riktigt! Jag ska minsann ner till 70 nu, det är en sak som är säker!

Supergod picknick vid Kalmarsund i söndags - plättar med nutella, scones, omelett & en massa god frukt!

4 kommentarer:

  1. vad skönt att ha dig tillbaka till bloggandet! lycka till med nystarten! hösten kommer snart med mer rutiner osv.. vi fixar detta! :)

    SvaraRadera
  2. Vad bra med en mjukstart under semestern så långt tänkte aldrig jag! Jag tok-åt ända till sista semesterdagen. Bara det tycker jag är en drift i sig! Nu klarar vi detta!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är konstigt att vågen inte visade på mer plus efter den där fantastiska matresan!!
    Kram o kämpa på!

    SvaraRadera
  4. jag tycker du som är lite driftig kunde ha en stegräknartävling eller vikttävling eller så när du drar igång ordentligt!
    tycker det är bra gjort av dej att smygstarta lite nu!!
    nu kämpar vi vidare! kram

    SvaraRadera