22 augusti 2009

Vägdag, 79,0

Vikt: 79 kg
Förändring från förra veckan: -0,4kg
totalt: -8,3 kg


Jahapp - eftersom jag var nere på 78,5 i mitten av veckan hade jag hoppats det skulle hålla i sig men icke. Jag har ju tränat en hel del denna veckan och som många av oss nu märkt så visar det sig dessvärre inte på vågen... Det känns ändå ganska okej eftersom det mesta måste vara vatten (eller ja, igår var det det - detta är gårdagens vikt - idag är det inte vatten, det är Langos!).

Körde tufft spinningpass igår (aj mina beeeen!!) och efter ryggträning och städning var jag pretty trött i ryggen, därav ingen träning idag. Vi tog en tur på festivalen, tittade på trollkarlen och Talang 2009-vinnaren Charlie Caper, kollade lite på Pauline, strosade längs stråket och delade en Langos med pojkvännen (jag äter EN om året och det är på Malmöfestivalen...) och ja, sen åt vi ju crépes med choklad också. Tur att festivalen ÄNTLIGEN är slut!! Jaja, sammanfattat ingen bra mat-dag alls. Så det var ju dumt att ens tro att vågen skulle kunna vara snällare idag. Isch...

Till frukost idag blev det Ner 40kg's viktväktarplättar. Många. Med banan i. Och glass till. Alltså föga viktväktarvänligt. Amen hallå! Jag tror ibland inte att jag är beredd att lägga ner den energin som den här viktminskningen kräver när det gäller att äta ordentligt och det räcker ju uppenbarligen inte med bara träning. Jag är sååå lättövertalad när pojkvännen är sugen på något gott - som idag, plättarna va hans idé men jag var inte sen att ställa mig o göra dem. Suck! Varför kan inte motivations-hitler bara flytta in i mig igen?

Nu bakar jag bröd till kvällens kräftskiva; ett valnötsbröd, ett lantbröd och ljusa baguetter som ska bli viktlöksbröd. Älskar att baka! Jag har en liten dröm om att driva ett litet café nånstans ute på landet med hemmabakat bröd och godsaker och egen-odlade grönsaker i stora härliga sallader... med en get som flitigt producerar färdig chevré - hahaha!

Ha en härlig lördag, för det ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar