07 augusti 2009

Nä jag vägrar!

...att registrera dagens vikt. Glöm det! Visst är det så att man alltid lägger på sig lite när man börjar träna igen? Ja, vi säger det i alla fall. Tänker inte regga veckans vikt. Kör på för fullt från och med måndag och hoppas se helt andra siffror nästa fredag. Skrämmande det här ju... Det enda smygstartandet blev ju träningen, jag käkar fortfarande lika dåligt. Nästan i alla fall. Så jag är inte förvånad att vågen skriker åt mig att kliva av så att den inte mosas.

Nyss hemkommen från playan - stod inte ut med invasionen av äckliga nyckelpigor så nu sitter jag på balkongen istället. Ikväll ska jag ha försenat födelsedagsfirande med tjejerna i form av tjejmiddags-picknick i parken här intill. Jag gick upp tidigt idag och preppade all mat inför kvällen = hackade grönsaker och bakade två sorters baguetter. Igår lade jag kyckling i marinad, kokte matvete och gjorde två såser. Innan stranden var jag på systemet och köpte två boxar rosé. Pojkvännen ska göra efterrätten och komma ner till parken lite senare och överraska med den (ja inte mig då men dom andra tjejerna) - kladdkaksmuffins med grädde, blåbär och mintchoklad. Vi ska sen gå ut på ett salsaställe i stan, ska bli jättekul!! Nu är frågan vad man ska ha på sig... Eviga fråga. Men man är inte lika slim och snygg längre. Isch isch isch. Det tar vi tag i på måndag - om jag så ska framkalla Hitlern inom mig med seans...

Vad ska ni hitta på i helgen?

3 kommentarer:

  1. Går inte så super med mina siffror heller, är väl rätt många av de som viktbloggar som ligger en bit över deras lägstanotering...

    Hoppas du får en toppenkväll! Maten låter inte helt fel... mums! Ska själv ha en syndarkväll, tänkt att baka en kladdkaka med marshmallows och sen ha glass till (som jag ska smälla i mig samtidigt som jag kollar på en tjejfilm).

    SvaraRadera
  2. Läser du träningsglädje.se? Hon och hennes kompis ska köra en egen "biggest loser"-tävling. ska vi göra nåt liknande du och jag?!

    SvaraRadera
  3. Måndag får det nog bli här oxå, igen!
    Har skärpt mej halvskapligt ett par veckor nu, men jag ska till Gtg imogon o gå på Madonna!
    Då hinner jag väl inte planera o tänka på vad jag äter... Det får bli som det blir. :S

    SvaraRadera