18 augusti 2009

Bra veckostart - som vanligt!

Jepp, bara tisdag idag men som alltid så börjar min vecka kanonbra - haha! Igår tränade jag 30 min spinning och 30 min core. Första spinningpasset sen naprapaten förbjöd det i april så jag tog det hyffsat lugnt - eller nä, jag dog nästan- men fick tänka på ryggen under tiden. Och av corepasset har jag rejäl träningsvärk i magen idag! Yey!

Hur hade ni gjort - det är ju två ganska rejäla träningspass men bara en timme... 1, 1½ eller 2 poäng? Jag kanske bara ska ha ett...

Nu är jag mätt efter frukost (uppe vid 13:30) - havregrynsgröt med mosad banan i & vattenmelon. Jag ska snart göra mig redo för dagens träningspass, blir BodyPump. Hade hellre kört nån mer kondition men det är fortfarande trisst sommarschema och styrketräning är ju ändå bra!

6 kommentarer:

  1. Vet faktiskt inte hur jag hade gjort, men jag tror jag tycker du är värd 2 poäng!

    Själv har jag tänkt att varje gång jag gå på ett pass eller promenad i syftet att träna (alltså inte när jag bara går till ica, dagis osv. Det ser jag som 1 poäng)
    Men sen så gick jag ut ett ärende förut som jag inte hade tänkte räkna... men det blev mer promenerade än jag räknat med då jag träffade en kompis och vi strosade runt i 2 timmar... Inte så raskt hela tiden dock...

    Ska köra ett 75 min pass ikväll
    och tänkte att jag kanske kunde få tillgodose me 1,5 för idag i så fall?
    Det är ju skilland på promenad o promenad lixom...

    Sen tycker jag faktiskt nog att du kört TVÅ pass = 2 poäng!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med 30 min spinning och 30 min core igår! Hoppas att din rygg mår bra av det med.

    Min rygg mår bra av spinning men klarar inte av core överhuvudtaget.

    Angående poängen tycker jag att du själv får avgöra det hur mycket det är värt.

    SvaraRadera
  3. fan vad gött :)
    jag tyckr om core, men det är så svårt att hitta rätt muskler och att verkligen "hålla rätt hållning" hela passet..
    jag hade lugnt tagit två poäng, det är ju två träningspass! du hade ju lika gärna kunnat åka till gymmet och enbart kört spinning likaså enbart kört core. du är välförtjänt två stora poäng!

    SvaraRadera
  4. Duktig du är!

    Värd två poäng säger jag som inte ens är med ;)

    SvaraRadera
  5. Det är svårt det där att hitta den perfekta maskinen... Men är nog ändå inne på den dyraste på stadium (4000 för medlemmar). Men först får jag se hur det går med reklamationen. Kan för övrigt säga att jag egentligen inte heller har plats för en crosstrainer, man måste mer eller mindre klättra över den för att komma till sängen...

    Tycker Clara skrev det bra, två pass = två poäng. :)

    SvaraRadera
  6. Spinning = Kul
    Core = Jobbigt (men bra)

    SvaraRadera