12 augusti 2009

Tävling & poäng

Ja visst blev det lite förvirrat. Anledningen till att "reglerna" är lite suddiga är ju att vi mest av allt tävlar mot oss själva och därför ville jag inte ha för mkt "regler" så att man tröttnar utan att man ganska mycket får sätta upp dem själv. Men vi väl kan säga såhär - om DU räknar det som ett träningspass så ta ett poäng för det!

Personligen så hade jag också räknat 30 min jogging som ett träningspass för att jag är mer död än levande efteråt (bra betyg på träningspass enligt mig hehe). Men 30 minuter på crosstrainern innan ett schemalagt gympass räknar jag bara som ett halvt poäng - för det är inget jag skulle göra enbart. Nä just det, jag skulle inte åka till gymmet och köra 30 min crosstrainer och sen gå hem. Jag skulle inte heller promenera bara 30 minuter och kalla det ett träningspass.

Hur som haver - det är ju upp till var och en - det är ju våra egna demoner vi tävlar mot =)

2 kommentarer:

  1. Tycker det låter mycket sund och bra, vi är ju alla olika!
    Jag kämpar på med att hinna få tid till motion. 30 min vanlig promenad ser inte jag direkt heller som motion, men hade det varit power-walk eller med stavar hade jag nog viljat ha det till ett träningspass...
    Bra att vi får göra som vi vill och utefter egen "förmåga"

    SvaraRadera
  2. Jag hakar gärna på tävlingen! Eftersom jag brukar ta en powerwalk varje morgon på mellan 30-45 minuter vill jag nog räkna det som ett halvt poäng. Som Veronica tycker jag nog att det är viss skillnad på en vanlig promenad och en promenad där man blir svettig och/eller flåsig :)

    SvaraRadera