23 augusti 2009

The best Kräftskiva ever!

Jag tror att jag skrattade oavbrutet hela kvällen igår, vi hade SÅ himla roligt!!! Goda kräftor, god paj, goda bröd, god aioli, god efterrätt. Underbara vänner, sköna snapsvisor (de vi inte kunde melodin till körde vi på gangsta-rap istället) och sååå många härliga skratt! Några snapsar, en hel del vin och några white russians senare var klockan fyra (!!) och jag var i säng. Något bakis idag - jajamensan - och vad händer då? Alldeles rätt gissat, kräng kräng kräng. Sen och stoor omelettfrukost, brööööd, kalkon o potatissallad på jobb och nu ikväll... Kladdkaka!! Sitter här och mår illa nu. Suck.

Nu kommer det bli lite tajtare med pengar här hemma, jag har gått ner i arbetstid, sambon har haft obetald semester och samtidigt sparar vi inför USA resan... Det innebär mindre spontan-handling av mat för att man är sugen på nåt särskilt, mer planering, storhandlande, lagad mat, mindre äta o dricka ute, mindre godsaker. Får göra det här till nåt bra nu, laga storkok med viktväktarmat osv.

Förlåt, jag har inte svarat på vad jag ska göra i USA - pojkvännen ska köra en Ironman-tävling (triathlon) i Florida så där ska vi vara i 2 veckor sen har vi en vecka i NY innan vi åker hem - yey, shopping!! Två av veckorna bor vi med eget kök, hoppas det kommer innebära att jag inte går upp 50kg under resan... Risken är ju dock överhängande.

Imorgon väger vi in oss till Biggest Loser igen! Många av er har tränat helt galet mycket!! Själv blev det 6,5 träningspoäng - 1 mer än förra veckan, det är ju en bra grej. Jag försöker hålla det på en normal nivå. Jag är ledig mycket och hade haft tid att träna 8 timmar om dan egentligen men då tröttnar jag efter ett tag, det vet jag bara. Eller så blir jag sjuk. Nä, 6½ timme är jag supernöjd med!

6 kommentarer:

  1. Ja ja... blev som jag trodde, plus på vågen! Uppe i startmåndagensvikt igen. Skit!
    Men jag har tränat till mej 6,5 p

    kram

    SvaraRadera
  2. Jag har precis som dig samlat ihop 6,5 träningspoäng och det är jag nöjd med. Mer har jag inte tid att träna och det är precis som du säger så försöker jag också hålla det på en normal nivå.

    På vägningen blir det ett litet minus denna vecka, -0,2 kg.

    SvaraRadera
  3. det ska du vara! jag har fördrivit min tid med träning, men så blir det inte längre. det var bara en utav mina kickstarter, som ett avslut på sommaren välkommnande utav hösten. men nu när hösten kommer med kallare mornar, mörkare kortare dagar och nya rutiner blir det ändring, då kör jag igång det på en normalnivå igen så det resultat jag levererar denna vecka blir inte en vana ;)

    12 träningspoäng
    -0,5kg

    SvaraRadera
  4. vågen åt h-vete, vill inte skriva hur mycket, men plus oh yes! 5p avdrag på mina 8 träningspoäng.
    Duktig du är med träningen också!!!!!

    SvaraRadera
  5. Ingen spontanshopping brukar i alla fall för mig innebära att jag äter mindre skräp! Härlig resa verkligen. Kram och pepp

    SvaraRadera
  6. Det blev inte mer än 5,5 träningspoäng för min del under förra veckan, och plus på vågen somsagt :( Inget höjdarresultat att skryta med kort sagt...

    Men jag får försöka med en revanch den här veckan istället antar jag! Det är bara att bita ihop! ;)

    SvaraRadera