11 augusti 2009

Helt OK dag två också!

Jadå, jag är nöjd med dagen. Men hallå hej - den här träningen tär på mig!! - Inte tränat på gymmet sen april och ja, sen dess fram till för inte så längesen jag gjorde jag inget annat än promenerade... och nu kör jag dubbla pass! Idag bodypump, ryggträning och crosstrainer = 2 poäng! Men o boy - så trött jag är! Sov till 10 idag och efter träningen har jag varit både trött i kroppen (förståeligt) och riktigt sömnig dessutom. Ja okej, jag har ju börjat jobba nätter också, kan kanske ha med det att göra också. Kombinationen kanske.

Mer gjort idag? Tjaa, efter träningen tvättade jag och röjde i köket och sen var jag och handlade lite mat, nyttigt såklart =)

Maten idag - Frukost blev 2 knäckebröd med pepparrots- ost & tomat. Till lunch (vrååålhungrig efter träning så det skulle gå snabbt!) en burk fiskbullar (jo, jag tycker faktiskt att det är gott! Och bara 4 points) och till middag ikväll gjorde pojkvännen en sanslöst god fiskgratäng, hyffsat nyttig med torsk- och spättafilé, räkor, pulvermos med äggulor, muskot och vitpeppar och en sås med mjölk, buljong & vitt vin - recept här! Mums!! Åt mig mätt, tackade nej till mera mat. Duktig flicka. Pojkvännen hade choklad - jag åt 1½ ruta. Det får räknas som okej. Sen drack jag te och mumsade lite honungsmelon.

Nu ligger jag i soffan och tittar på Stolthet & Fördom. Jag tycker om filmer som den, miljöerna, kläderna, frisyrerna, danserna... och den hopplösa kärleken. Man kan drömma sig bort lite. Och Kiera Nightleys hy hade man ju gjort vad som helst för... =)

2 kommentarer:

  1. åh, vad duktig du är! kul att du är på gång! angående tävlingen, jag tror inte jag förstår riktigt.. om man tränar en och en halv timma är det då 1,5p eller ett poäng? det kanske är lite olika? för jag gör nog som så att jag räknar ett träningspass som ett poäng och då kanske det blir över en timma ibland och ibland en halv (för löpning en halvtimma borde ju vara värt ett helt poäng) ;)
    eller hur är "reglerna"?
    kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med en riktigt bra dag! Vad duktig du är som kunde stå emot chokladen :)

    SvaraRadera