19 augusti 2009

Mysdag

Blev en nästan två timmar lång promenad innan, ger mig själv 1 poäng för den dock eftersom den inte va särskilt snabb större delen av tiden. Det blev ingen runda på festivalen ikväll vilket är ganska bra, ingen flottig festivalmat! Istället gjorde vi kycklingspett och packade ihop späda morrötter, en sallad med avokado och tomater samt lite buffalo wings, plus filt och annat mys och parkerade oss i parken för grillning. Så himla härligt! Älskar att ligga på en filt, äta god mat, småprata, tjuvlyssna på människorna i närheten... och insupa dagens sista solstrålar. Men det känns att sommaren börjar ta slut på riktigt, efter solen försvunnit bakom träden vart det kallare direkt.
Så ja, ganska nyttig mat (åt max 4 sånna små vingar och försökte inte äta skinnet - där fettet sitter men också för att jag tycker det är lite slajmigt) men... sen delade vi på 100 g mörk choklad med sea salt (åt nog inte riktigt hälften, pojkvännen är en glupsk gottegris - men ja, mums!) och när vi kom hem gjorde vi popcorn till mys i soffan och film (såg The Hangover, riktigt kul!) och nu har jag precis ätit några skivor vattenmelon. Isch vilken APTIT... Kommer väl med träningen, I guess =/

Imorgon blir det BodyPump på lunchpasset, kanske lite crosstrainer om jag känner för det (träning ska va kul - inte påtvingat. Måste tänka så för att inte tröttna...)

Imorgon kväll ska jag och pojkvännen dansa Lindy Hop!! På ett ställe här i stan har de först en timme "kurs" och sen 2½ timme dans - till live storband. Ska bli så himla kul!! Beror väl på hur svettigt det blir om jag ska tillåta mig att räkna nåt poäng =)

4 kommentarer:

  1. jag kan lova dig att lindy hop är poäng! :)

    ååh vad roligt med kurs o sen liveband! har alltid velat dansa lindy.... *suktar*

    SvaraRadera
  2. Hej! Jo 1,4 är bra men det var från mån (efter obra helg med plus på vågen) till mån.
    Min vägdag är fredag o de senaste fredagarna har jag tappat 1 hekto. (o i måndags när jag vägde mej till tävlingen stod vågen på ett hekto + från fredagen...)
    Det är alltså två fredagars -1 hekto jag är lite putt på...
    Svamligt jag vet, hoppas du fattar... :p

    Du är lika grym du! Kämpa vidare bara!
    Snart, snart snart är vi i mål!
    Festen kommer vara 7/11, så jag har en vecka till på mej... ;)

    I dag lär du samla poäng låter det som! Själv tänkte jag försöka hinna med simning utöver kvällspasset på friskis, får se hur det går.
    Kram

    SvaraRadera
  3. vad mysigt det låter! :) och visst blir man mycket hungrigare när man börjar tränar! lycka till med alla pass idag! :)

    SvaraRadera
  4. jag har ockå gjort det felet x antal gången, men jag tycker det är så himla kul, plus att jag inte har så mycket annat att göra när jag är ledig och hemma ;) men snart börjar jag ju jobba igen så då lär tränings tillfällena bli mindre. det gäller att passa på :)

    SvaraRadera