12 augusti 2009

Sisådär dag tre...

När jag vaknade idag var jag så himla trött i kroppen, både av träningsvärk men även i ryggen och jag hade nästan mensvärk (utan mens men liknande i nedre delen av magen) och uppsvälld och öm - pluuus på vågen (som bara måste bero på träningen eftersom jag ändå varit lite duktig nu) så jag blev sittandes i soffan, mådde inte så bra och såg minuterna ticka förbi lunchpasset... Sen fick jag lite ångest o tänkte att jag kan ju cykla till den där djuraffären (låååångt borta) och köpa den där katt-tandkrämen som min tandhygienist-kompis sa att min katt behöver, så får jag lite motion där. Då börjar det spöregna. Nähääää.... Så då messade jag syrran och körde till ikea (bara jag och resten av Malmö som var där) istället. Det var vad jag har rört på mig idag =( NOLL poäng.

När pojkvännen kom hem gjorde vi mat - lite för stabbig för en dag utan träning tyvärr - ryggbiff, klyftpotatis och kall bea (smalvarianten). Det var så himla gott i alla fall att jag faktiskt tog lite till trots att jag var mätt. Fy fy. Är nu på nattjobb, har ätit en frukt och nallat liiiiite av deras kvällsmat men nu ska jag inte äta mer i natt, isf bara nån frukt till. Men det verkar som att jag inte kommer hinna träna imorgon heller för att jag ska förmodligen köra 10 mil o köpa ett skåp på blocket... Attans.

Alltså jag känner mig tjock igen... Mega-mage. Har slutat att använda vissa kläder till och med. Usch och fy. Är rädd att dessa kilon inte är så tillfälliga som man inbillar sig när man sitter där och äter det förbjudna; "ja men det fixar jag snabbt sen..." Snabbt? Vem försöker du lura? Att man aldrig lär sig... Fem jäkla kilon lixom. Så hårt bortkämpade. Så likgiltigt uppätna...

2 kommentarer:

  1. Det är svårt att byta livsstil. Och att göra det helt utan små återfall måste vara omöjligt!

    SvaraRadera
  2. kom igen kom igen kom igen. jag har haft 1.5 dåliga dagar nu med, men jag vägrar ge upp och få ångest! jag vill ha kul och samtidigt bli smal. det går! 5kg. samma som jag ska ha bort. kom igen, vi kan!

    SvaraRadera