09 augusti 2009

Back at work!

Sådär ja då var man tillbaka på jobb och semestern är officielt över! Känns helt ok att vara tillbaka, eftersom jag trivs så bra med att jobba natt och att jag är ledig så mycket annars också så är det ingen ko på vägen direkt.

Gårdagskvällen blev superduperlyckat! Vi hade strååålande väder i parken, maten var omtyckt och vi marinerades i rosévin allihopa. Sen fortsatte vi hemma hos mig med lite drinkar innan vi var ute och dansade (och drack fler drinkar) till 3 i natt. Idag har man definitivt varit lite seg - och bakiskrängig. Aj aj. Men men, lika bra att få det ur systemet. Magen är riktigt tjockis-svullen (ja och med det menar jag inte en sån svullnad som går över tills imorgon utan en sån som betyder att jag gått upp 5 (FEM!!!!!!) kilo från min lägstanotering innan midsommar. Jäkla sommar, vilket skit det är för vikten. Haha - men jag ääälskar ändå sommar! Men okej, lite svullnad kommer nog lägga sig - resten ska jag hårdträna och svettas bort! Nu är det broms lixom, nu går det inte att fortsätta såhär om jag inte vill står där och väga 87 igen. Usch och fy f-n vilken hemsk tanke! Nä, jag är laddad, det är kul att träna och jag ska laga en massa god viktväktarmat och försöka införa det "normala" tänkandet igen. Ska bli skönt faktiskt! Jag mår mycket bättre psykiskt också när jag haft en riktigt bra dag med mat och motion och när man så småningom ser det belöna sig på vågen och i kläderna.

Nu ska jag slänga mig i soffan och slappa bort resten av natten. Hoppas ni har roligare saker för er en lördagsnatt som denna!

4 kommentarer:

  1. har varit iväg på fest, men varit nykter och haft så sjukt skoj!! så roligt och inga onödiga kalorier. otrligt ;)
    jag kan gärna inkludera andra men jag orkar nog inte hålla i det, är du sugen?
    jag är så rädd bara att jag liksom hakar på och sen glömmer av eller struntar i det och ger upp. Men om vi är beredda att peppa varann så ska det gå!

    SvaraRadera
  2. Kladdkakan vart riktigt mumsig! Åt en massa även igår och har lite kvar till någon dag framöver... (kanske inte borde gjort en dubbel sats?) Men sen så ska jag vara noga med kosten igen!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Trevlig blogg du har.
    Lycka till med allt.

    SvaraRadera