31 augusti 2009

Inte glömma Biggest Loser!

Tack för stödet inför min 60-dagarsutmaning! Jag känner mig peppad och även om det känns som att ett berg ska bestigas så fortsätter jag berätta för mig själv att jag FÅR äta, jag får äta vanlig mat och det är därför jag kommer klara det! Jag får som gammal viktväktare reklam i min inbox från dem - lustigt nog nu i morse - och där läste jag om kvinnan som blivit årets viktväktare. I intervjun säger hon bland annat det här;

"Mitt tips är att du ska känna dig värdefull och duktig. Gör något bra för dig själv efter varje delmål. Snåla aldrig in på att vårda den person som faktiskt är viktigast i ditt liv – du själv, säger Brita. Var rädd om din kropp, var ska du annars bo?"

Jag tycker att det är så bra sagt och det fick mig att bestämma mig för att sluta snåla när det gäller min viktminskning! Jag ska därför bli medlem på nätet, även om det kostar 375kr i månaden - det är det värt om det hjälper mig bli av med kilona! Jag ska inte heller ha dåligt samvete för att jag lägger pengar på nya träningskläder - som faktiskt gör det lite roligare att träna! Inte heller ska jag snåla på matvaror som gynnar mig, skit samma om t.ex. äpplena är dyra - de är iaf billigare än choklad och bättre för mig.

Summa summarum; Jag kan jag kan jag kan! Och ni som är på - nu kör vi järnet!!!



MEN - vi får inte glömma att vi har 2 veckor kvar av Biggest Loser, hörni ni! Veronica har rapporterat - hur gick det för er andra?? Själv fick jag ihop 10 träningspoäng o gick ner 0,4 (som jag för första gången på evigheter behållt av hela helgen - bara för att jag jobbat, men ändå!)

6 kommentarer:

  1. jag fick in 2 träningspoäng, och med en viktminskning på 0,1kg slapp jag iaf avdrag. :)

    SvaraRadera
  2. ja, kass vecka som sagt
    + 0,4
    5,5 p

    SvaraRadera
  3. Vilket jättebra mål 6 kg på 60 dagar!!! Nemas problemas. Jag kör igång imorgon så jag kämpar med dig! Kram och pepp

    SvaraRadera
  4. Veckans träningspoäng blev endast 2,5 poäng och -0,1 kg. Men denna vecka blir bättre :)

    SvaraRadera
  5. Du kan! Du kan! Du kan!

    Men du är det verkligen TVÅ veckor kvar på tävlingen? Hade för mej att det var 4 veckor o att slutdatumet var den 7:e?
    Men jag kan ha haft fel, bra för mej i så falll för då kanske kanske kanske jag har en lite möjlighet att komma i fatt! =S

    Japp det var med hjälp av VV jag en gång i tiden gick ner min 30 kilo, så jag kan jag kan jag kan, jag oxå!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack! Ja, det har gått undan för min del... Fast jag får nog förstås liiite hjälp av att det är så pass mycket som ska bort. Då finns det mer att ta av ;-)

    Jag fick ihop 8 träningspoäng, och med -1,3 kilo så slipper jag tack och lov de där sabla straffpoängen den här gången. De gjorde ont sist ;-D

    SvaraRadera