09 augusti 2009

Dax att tävla lite igen!!


Nu behöver jag en jädra spark i baken. Morgonens vikt 80,3. SKÄMS! Usch usch usch så illa!!

Ida ochVeronica har varit på mig att jag ska dra igång nån form av tävling igen och det tycker jag absolut vi gör! Inspirerad av träningsglädje.se så kör vi en Biggest Loser-tävling! Och för att både sköta maten och se till att röra på oss så samlar vi poäng helt enkelt!

  • Den som gått ner mest får 3 poäng, 2:an får 2 poäng och 3:an 1 poäng.
  • Har man gått upp i vikt får man MINUS 5 poäng.
  • Dessutom får man 1 poäng för varje träningspass (utöver alla "vanliga" träningspass så räknar vi raska svettiga promenader på minst en timme som träningspass).
Den som samlat flest poäng varje vecka blir Veckans Loser och vi kör på i 4 veckor till att börja med och den med flest poäng då (den 7e september!) blir helt enkelt THE BIGGEST LOSER!

Vi startar att räkna poäng imorgon måndag den 10e augusti! Vi stämmer av varje måndag så får man räkna viktförändringen från sin egen vägdag (jag har ju fredag men vi har ju alla olika). Om ni är fler där ute som behöver en rejäl spark i baken så är det bara att hänga på, hela denna första veckan är det ok att ansluta (man kan ju alltid räkna bakåt med träningspassen och räkna nedgång sedan senaste vägning - vi som är med från början har ju bara ett försprång med att vi VET OM att vi tävlar!!).

NU KÖR VI!!!

Uppdatering - Clara & Malin och Naughtyn vill också vara med!!

Vi kör inte med någon rapportering av startvikt imorgon (isf på din egen blogg bara) utan välj själv startvikt (morgondagens eller din senaste vägdag) och sen rapporterar vi nästa måndag när det hänt nåt - förhoppningsvis!! =)

4 kommentarer:

  1. Jag vill absolut vara med! :)

    SvaraRadera
  2. jag är helt klart med, fasen vad peppad jag blev nu!

    SvaraRadera
  3. Åh! Du är bäst!Mycket bra initiativ!
    Ska man "anmäla" sin startvikt imorgon eller??
    (har ju inte direkt varit någon bra mat-helg... :p )

    SvaraRadera
  4. tusen tack! detta kommer bli kanon!!!

    SvaraRadera